۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی هنوز مصوب نشده است
معاون سازمان صمت خراسان جنوبی:

افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی هنوز مصوب نشده است

بیرجند-معاون سازمان صمت خراسان جنوبی بااشاره به درخواست نانوایان استان برای افزایش قیمت نان با توجه به افزایش هزینه های کارگری و بیمه گفت: هنوز این افزایش مصوب و ابلاغ نشده و با متخلفان برخورد می شود.

علی تهورری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: نانوایان استان با توجه به افزایش هزینه های بیمه، کارگری و ... خواستار افزایش قیمت نان بوده اند که افزایش 25 درصدی در دستور بررسی است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قیمت نان هنوز در خراسان جنوبی افزایش نداشته است، گفت: برای افزایش قیمت نان کارگروه آرد و نان استان متشکل از نمایندگان استانداری، اتاق اصناف، شرکت غله و پشتیبانی، تعزیرات و سایر دستگاه های نظارتی تشکیل شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی هم در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: هزینه‌های نانوایی در خراسان‌جنوبی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۷۰-۸۰ درصد افزایش پیدا کرده در حالی که قیمت نان تغییری نداشته است.

اکبر مرادی با اشاره به اینکه مسئله فقط قیمت آرد نیست، بیان‌کرد: یک نانوا در سال ۹۸ حدود ۲۵ کیلو نمک را به قیمت هشت هزار تومان خریداری می‌کرده که در حال حاضر به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

مرادی با بیان اینکه قیمت آب، برق و گاز نیز از سال ۹۸ تاکنون افزایش داشته است، ادامه‌داد: حق بیمه، اجاره بها، هزینه حمل آرد، و ... نیز به شدت افزایَش داشته و بعد از شیوع کرونا هزینه ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز افزوده شده است.

وی گفت: نانوا هیچ وقت دوست ندارد با افزایش قیمت نان فشار مضاعفی بر مردم وارد شود ولی به شرط اینکه مسئولیت و متولیان امر نیز قیمت بیمه و مالیات و ... را به نرخ سال ۹۸ برگردانند که اگر این کار میسر شود ما نیز تقاضایی برای افزایش قیمت نان داریم.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قیمت نان در تمام کشور باید سراسری و یکسان باشد، اظهارکرد: درآمد نانوایی به اندازه‌ای کاهش یافته است که نمی‌توانیم حقوق کار را براساس قانون کار بدهیم و در حقیقت مجبوریم برای سرپا نگه داشتن نانوایی در حق کارگر اجحاف کنیم.

کد خبر: ۸۸٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha