۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
رونمایی بخش‌خصوصی از بسته نجات اقتصاد ایران
از سوی اتاق تهران ارائه می‌شود؛

رونمایی بخش‌خصوصی از بسته نجات اقتصاد ایران

بسته نجات اقتصاد ایران، محصول هم‌اندیشی مشترک اتاق تهران، پژوهشکده سیاستگذاری شریف و اندیشکده کسب‌وکار شریف، صبح فردا طی مراسمی رونمایی می‌شود.

به گزارش بازار، اتاق بازرگانی تهران طی مراسمی، از بسته نجات اقتصاد ایران رونمایی می‌کند. این بسته در قالب طرح «بنای ایران» که محصول مشترک اتاق تهران و پژوهشکده سیستگذاری شریف و اندیشکده کسب‌وکار شریف است، تدوین شده و طی رویدادی که روز دوشنبه (فردا) در اتاق تهران و به صورت مجازی برگزار می‌شود، از جزئیات آن رونمایی می‌شود.

همکاری مشترک اتاق تهران به همراهی پژوهشکده سیاستگذاری شریف و اندیشکده کسب‌وکار شریف برای تدوین و طراحی «بنای ایران» با هدف ارائه برنامه‌ قابل‌سنجش و امکان‌پذیر برای اداره اقتصاد کشور از سال گذشته آغاز شد و این تعامل سرانجام به ترسیم نقشه راهی منتج شد که به گفته تدوین‌گران آن، اگر سیاستگذاران اقتصادی در دولت آینده بنای حکمرانی اقتصادی را بر محورهای اصلی این بسته نجات قرار دهند، طی دوره زمانی چهار سال آتی، تورم در کشور به میانگین نرخ خاورمیانه خواهد رسید، درآمد پایه همگانی معادل ۳۰ دلار برای هر ایرانی به دست خواهد آمد، اشتغال سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر محقق خواهد شد، شاخص ادراک فساد کشور به میانگین این شاخص در کشورهای خاورمیانه شانه خواهد زد و نسبت صادرات غیرنفتی به تولید ناخالص داخلی به رشد صد در صدی خواهد رسید.

در نشست ماه گذشته هیات نمایندگان اتاق تهران و با حضور علی مروی رئیس اندیشکده کسب‌وکار شریف و اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران، پیرامون ماهیت بسته نجات اقتصاد ایران و فرصت‌های اثرگذار پیش‌روی اقتصاد کشور بحث و تبادل‌نظر مفصلی صورت گرفت و حال تدوین‌گران آن با جمع‌بندی نظرات نمایندگان بخش‌خصوصی و تکمیل بسته تدوین شده، قصد رونمایی از آن در نشست صبح فردا دارند.

این نشست از ساعت ۹ صبح فردا دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور رئیس اتاق تهران، دبیرکل اتاق تهران و رئیس اندیشکده کسب‌وکار شریف، به صورت آنلاین و به طور مستقیم از طریق سایت اتاق تهران به نشانی tccim.ir و همچنین صفحه رسمی اتاق تهران در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مشخصه tccim.pr پخش خواهد شد.

همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند پرسش‌های خود پیرامون طرح بنای ایران و بسته نجات اقتصاد کشور را به صورت آنلاین و از طریق بسترهای فوق مطرح کنند.

کد خبر: ۸۸٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha