۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
سلب اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه مشکل اصلی این حوزه است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

سلب اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه مشکل اصلی این حوزه است

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما در حوزه قوانین مشکلی نداریم بلکه مشکل سلب اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه و مدیران اقتصادی کشور است.

به گزارش بازار، محسن زنگنه با اشاره به مدیریت در بازار سرمایه گفت: متاسفانه نگاه های سیاسی و بهره برداری های سیاسی در نگاه های اقتصادی اصولا در این دولت ارجحیت دارد و معمولا تصمیمات اقتصادی پشت پرده اهداف سیاسی را دنبال می کند. در حالی که باید در فضای اقتصاد و معاملات اقتصادی با فرمول های خودش حرکت کرد.

وی با اشاره به رئیس جدید بورس اظهار کرد: رئیس جدید بورس زمانی ریاست را قبول کرد که بازار در شرایطی به سر می برد که اکثر نمادها قرمز بود و مردم در حال خروج سرمایه از بازار سرمایه بودند. متاسفانه ایشان به دنبال ارائه یک رزومه موفقی از تیم اقتصادی دولت بودند و به همین دلیل تصمیماتی گرفتند که به نوعی نمادسازی و شاخص سازی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: ما در زمانی که مردم عصبانی اند و به دنبال خروج سرمایه شان از بورس هستند، دامنه نوسان به سمت منفی روی منفی ۲ محدود و از آن طرف در دامنه مثبت را روی ۵ و ۶ قرار می دهیم. خروجی این تصمیم این است که ما علی رغم اینکه بورس را در شرایط بسیار بدی تحویل گرفتیم اما کاهش شاخص متوقف شده و حداقل شیب آن کم شده و باعث شدیم مردم به بورس اعتماد کنند و خروج سرمایه از بازار سرمایه کاهش پیدا کرده است. در حالی که مردم می خواهند از بازار خارج شوند اما نمی توانند و همین باعث عصبانیت مردم شد.

وی افزود: با این که رشد منفی شاخص بورس نسبت به قبل کمتر شده بود، اما این اعتراضات میدانی بیشتر شد، به این جهت که مردم یک حالت عصبانیتی را نسبت به این تصمیملات داشتند.

زنگنه با بیان اینکه دولت باید مدیران کاملا اقتصادی در بازار سرمایه منتصب کند، اظهار کرد: امروز افرادی را داریم که کارشناس و متخصص بازار سرمایه هستند و این بازار را می توانند به خوبی مدیریت کنند اما می بینیم افرادی که منتصب می شوند معمولا بر اساس نزدیکی و همکاری با مدیران بالادستی هستند و همین باعث چنین شرایطی در بازار سرمایه شده است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه جزو اولین کارهایی بود که مجلس در دستور کار خودش قرار داد، اظهار کرد: نظارت های مجلس متاسفانه نظارت های پسینی است و نهایت در حد تذکر و سوال است و آخرین ابزاری هم که دارد استیضاح وزیر است. به جهت شرایط اقتصادی خیلی از کارشناسان و نخبگان سیاسی کشور صلاح نمی دانستند که وزیر در این شرایط اقتصادی استیضاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: ما در حوزه قوانین مشکلی نداریم بلکه مشکل سلب اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه و مدیران اقتصادی کشور است. فکر می کنم بعد از انتخابات ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی را در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود و این شتاب منفی متوقف خواهد شد.

کد خبر: ۸۸٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha