۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن| ۲۷ میلیون تومان هزینه برای وام ۲۴۰ میلیونی
«بازار» گزارش می دهد

آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن| ۲۷ میلیون تومان هزینه برای وام ۲۴۰ میلیونی

در حالیکه قیمت اوراق مسکن هفته گذشته افزایش داشت و پیش بینی ها حاکی از روند رو به رشد این اوراق در ماههای آینده می دهد برخی مقامات بانک مسکن این موضوع را رد کرده و رشد قیمت را چندان محسوس نمی دانند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: قیمت اوراق مسکن سال ۱۳۹۸ برای خرداد ماه ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد و هر زوج تهرانی برای دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی باید در حدود ۲۷ میلیون تومان هزینه کند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت ۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال ۱۳۹۸ نیز به ترتیب ۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان، ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان و ۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی نیز با قیمت ۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان و در ماه های بهمن و اسفند همان سال نیز با قیمت‌های ۵۴ هزار و ۶۰۰ داد و ستد می‌شود.

اما مقامات رسمی بانک مسکن با تاکید بر اینکه قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ابتدای سال تاکنون تغییر چندانی نداشته است می گویند: مانند سال‌های گذشته خرید و فروش ملک در فروردین کمتر شده است که همین امر باعث شده خرید اوراق نسبت به سایر ماه‌ها کاهش یابد.

این در حالیست که برای سال ۱۳۹۹ تسه فروردین ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان، اردیبهشت ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان و خرداد ماه هم ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارند.

شرایط اقتصادی و سیاسی کشور باعث شده تا افرادی که قصد خرید و یا فروش ملک را دارند فعلا دست نگه دارند و این موضوع یکی از عوامل کاهش خرید اوراق نسبت به سایر ماهها است

مهناز کشتکار رجبی، رییس اداره کل بررسی‌های اقتصادی و توسعه محصول بانک مسکن در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی و سیاسی کشور باعث شده تا افرادی که قصد خرید و یا فروش ملک را دارند فعلا دست نگه دارند و این موضوع یکی از عوامل کاهش خرید اوراق نسبت به سایر ماهها است گفت: در سال ۹۸ در شهر تهران ۲۰ درصد معاملات از محل اوراق مسکن صورت گرفته است که در سال ۹۹ حدود ۲۱ درصد خرید ملک از محل اوراق بود.

قیمت اوراق مسکن نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته است، بطوریکه هر برگ اوراق امتیاز تسهیلات مسکن خرداد(۹۸)، ۵۴هزار و ۹۲۳ تومان، هر برگ اوراق امتیاز تسهیلات مسکن تیر (۹۸)، ۵۵ هزار و ۵۱۹ تومان و هر برگ امتیاز تسهیلات مسکن مرداد(۹۸)، ۵۶ هزار و ۶۱۱ تومان داد و ستد شد

وی گفت: با توجه به رصد بازار سرمایه، قیمت اوراق مسکن نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته است، بطوریکه در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، هر برگ اوراق امتیاز تسهیلات مسکن خرداد(۹۸)، ۵۴هزار و ۹۲۳ تومان، هر برگ اوراق امتیاز تسهیلات مسکن تیر (۹۸)، ۵۵ هزار و ۵۱۹ تومان و هر برگ امتیاز تسهیلات مسکن مرداد(۹۸)، ۵۶ هزار و ۶۱۱ تومان داد و ستد شد.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۳۹۹ با قیمت ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان، در مرداد ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در مهر و آبان و آذر ماه ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت داشته اند. قیمت این اوراق در دی سال گذشته نیز ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان، در بهمن ماه ۵۵ هزار و۲۰۰  تومان و در اسفندماه نیز ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.

زوج‌های تهرانی بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۴۶۴ تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۲۶ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

اما آنچه که از شواهد بازار نشات می گیرد این است که پیش بینی ها حاکی از روند رو به رشد این اوراق در ماههای آینده می دهد. برخی فعالان بازار مسکن می گویند که روند رو به رشد نقل و انتقالات بازار مسکن در ماههای آتی میزان تقاضا برای خرید اوراق را افزایش خواهد داد و این افزایش تقاضا موجب گران شدن اوراق مسکن خواهد شد.

کد خبر: ۸۸٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha