۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
تدوین پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

تدوین پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در راستای حمایت از تولید صادراتی و پشتیبانی از صادرکنندگان و رفع موانع پیش رو انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین مانع فرا روی صادرکنندگان، بالا بودن هزینه‌های حضور در بازارهای هدف بوده و لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا با کاهش هزینه‌های حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف، زمینه رقابت‌پذیری و تسریع در توسعه بیش از پیش صادرات غیرنفتی فراهم آید.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص و ابلاغ این بودجه، بخش اعظمی از برنامه‌های ترویجی و حمایتی سازمان توسعه تجارت ایران اجرایی خواهد شد.

زادبوم ادامه داد: در تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مورد درونزایی و برونگرایی اقتصاد و همچنین شعار سال، تلاش شده تا دغدغه‌های حمایتی مد نظر صادرکنندگان مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تجربه پرداخت مشوق‌های صادراتی سال ۹۹ و تاکید بر پرداخت مشوق‌های صادراتی در دو حوزه فرهنگ‌سازی برای صادرات و حمایت از زیرساخت‌های صادراتی گفت: پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی با استفاده از نظرات صادرکنندگان‌ تهیه و جهت تصویب و ابلاغ به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال خواهد شد.
 

کد خبر: ۸۸٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha