۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
کیف پول شخص ثالث به «بلاکچین سامسونگ» اضافه شد
«بازار» گزارش می دهد

کیف پول شخص ثالث به «بلاکچین سامسونگ» اضافه شد

«بلاکچین والت» سامسونگ که به عنوان یک قابلیت معتبر ایمن محسوب می شود به سرویس جدید کیف پول‌های شخص ثالث و کیف پول‌های سرد رمزارزها مجهز شد.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: چندی پیش غول فناوری سامسونگ از یک کیف پول ارزی رونمایی کرد که در بازار داغ  خرید و فروش رمز ارز ها بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ این قابلیت جدید با گلکسی اس ۱۰ رونمایی شد و بعدها نیز دامنه فعالیت خود را به پرچمداران بعدی سامسونگ کشاند. Samsung Blockchain Wallet در ابتدا از دو بخش کیف پول سرد (cold wallet) برای ذخیره سازی  اطلاعات مرتبط با تراکنش های ارز دیجیتال، کلیدهای عمومی، و همچنین بخش دیگر کیف پول رمزنگاری شده (crypto wallet) برای انتقال و مشاهده حساب و تاریخچه تراکنش ها برخوردار بود.

اما به نظر می رسد سامسونگ برنامه های بیشتری برای اجرا و پشتیبانی این قابلیت جدید دارد و  امروز نیز با افزودن یک ویژگی دیگر، Samsung Blockchain Wallet  را قابل دسترس تر از نمونه های قبلی ساخت که شامل پشتیبانی شخص ثالث از یک کیف پول است، به این ترتیب امکان مدیریت دارایی رمزارز">رمزارز توسط شخص دیگر و از یک مکان دیگر با حفظ تمامی رویه های امنیتی و خصوصی سازی میسر خواهد شد.

گفتنی است، این کیف پول هنوز دارای محدودیت های زیادی است و تنها از رمز ارزهای بیت‌ کوین، اتریوم، توکن‌های ERC۲۰ و ترون و توکن‌های TRC پشتیبانی می کند اما با این وجود اتصال این کیف پول به کیف پول های سخت افزاری از جمله Ledger Nano S و Ledger Nano X یک مزیت منحصر محسوب می شود. البته این کیف پول از اپلیکیشن‌هایی که با فناوری بلاک چین ساخته شده‌اند و برای تایید مبادلات روی پلتفرم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز  پشتیبانی خواهد کرد.

از جمله این اپلیکیشن‌ها  می توان به گزینه های غیر متمرکزی (DApps)  اشاره کرد که بروی بلاکچین ساخته شده اند که انحصارا برای احراز هویت و تبادل دارایی روی پلتفرم‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. مجموع دارایی های که در این نوع کیف پول های اپلیکیشنی ذخیره می شوند با سیستم امن Knox سامسونگ رمزنگاری شده و تمامی داده‌های حساس و محرمانه نیز در فضایی جداگانه از سیستم عامل نگهداری خواهند شد تا از هرگونه خطر و مشکل امنیتی در امان باشند.

اما آنچه این کیف پول را امن تر و قابل اعتماد تر ساخته است یک پردازنده امن اختصاصی است که مداوما از آن محافظت می کند و فقط از طریق  اثر انگشت یا PIN امکان ورود و دسترسی را فراهم می کند.

سامسونگ اعلام کرد: کاربران از طریق این سرویس می توانند به سایت های مخصوص رمز ارزها همانند CoinDesk دسترسی پیدا کنند و از جدیدترین اخبار دنیای رمزارزها اطلاع یابند.

سامسونگ معتقد است که نوآوری تنها از طریق سیاست‌های آزادانه و مشارکتی ممکن می‌شود و به همین خاطر دسترسی به اکوسیستم بلاکچین خود را از طریق Samsung Blockchain SDK باز کرده است و سعی خواهد کرد در آینده نزدیک این قابلیت برای برای تمامی کاربران علاقمند با محدودیت های خاص نیز فعال سازی کند.

کد خبر: ۸۸٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha