۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
بازهم توئیت «ایلان ماسک» بازار رمزارزها را تکان داد
داج کوین ۵۶ سنت و بیت کوین ۴۹ هزار دلار شد

بازهم توئیت «ایلان ماسک» بازار رمزارزها را تکان داد

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا در توئیتی دیگر خبر از همکاری خود با توسعه دهندگان داج کوین برای ارتقای بهره وری مصرف انرژی در فرایند استخراج و مبادله این رمز ارز داد و باعث رشد قیمت آن شد.

بازار؛ گروه بین الملل: به دنبال توییت ایلان ماسک مبنی بر عدم پذیرش بیت کون در شرکت تسلا و برای فروش خودروهای الکتریکی این شرکت به دلیل آلاینده بودن فرایند استخراج این رمز ارزها و سقوط ارزش بیت کوین در بازار جهانی، باز هم توییت دیگری از طرف او بازار را تحت تاثیر قرار داد.

او در روز جمعه در توییت جنجالی دیگری اعلام کرد که با توسعه دهنده رمز ارز داج کوین یک همکاری گسترده را شروع کرده است تا کارایی مصرف انرژی در فرایند استخراج این رمز ارز و مبادلات آن را افزایش دهد و به موجب آن این رمز ارز را به یکی از رمزارزهای دوستدار محیط زیست تبدیل کند. در نتیجه همین توییت بود که ارزش داج کوین در آخرین ساعات کاری دیروز به ۵۶ سنت رسید و پیش بینی ها از تداوم روند افزایشی ارزش آن طی ۶ تا ۸ هفته آتی خبر می دهد.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین متریک از روز ۱۶ آوریل سال جاری تاکنون یعنی ظرف یک ماه گذشته ارزش هر داج کوین در بازار ۳۹.۴ درصد رشد کرده است. هفته گذشته ارزش هر داج کوین تا ۶۷ سنت بالا رفت ولی به یکباره سقوط کرد. انتظار می رود تا  هفته آخر ماه می سال جاری هر داج کوین در بازار دنیا به رکورد ۶۷ سنتی بازگردد.

باید در نظر داشت که ایلان ماسک یکی از سرمایه گذاران بزرگ در بازار داج کوین است و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون هم در حساب کاربری خود در توییتر بارها در مورد سرمایه گذاری خود در این بازار مطالبی را منتشر کرده است. توییت های او تاثیر زیادی در بازار رمز ارزها به خصوص داج کوین داشته است و سقوط اخیر بیت کوین هم ریشه در توییت او و تصمیم گیری اش در مورد عدم پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول مورد استفاده برای خرید خودروهای الکتریکی داشت.

وب سایت کوین متریک در مورد دلیل پیش بینی افزایش ارزش داج کوین ظرف ۶ تا ۸ هفته آتی را این طور بیان کرده است: «در روزهای اخیر شاهد افزایش شمار فعالان در حوزه ارزهای مجازی در اپلیکیشن رابین هود بودیم. این اپلیکیشن یک اپلیکیشن رایگان برای مبادله رمز ارزها دنیا است و با توجه به بدون هزینه بودن استفاده از آن، ما انتظار  داریم حجم مبادلات در هفته های آتی رشد کند و بستر برای رشد ارزش بازار و رشد قیمت رمز ارزها فراهم شود. تاکنون شمار زیادی از اپلیکیشن ها برای مبادلات در بازار رمز ارزها فعال بودند که اغلب رایگان نبودند. رایگان بودن اپلیکیشن رابین هود می تواند نقش زیادی در بازار داشته باشد.»

رشد ارزش داج کوین در بازار جهانی در شرایطی اتفاق افتاده است که طی دو روز گذشته ارزش بیت کوین به ۴۹ هزار دلار سقوط کرده است و اتریوم با قیمت ۴ هزار و ۲ دلار مبادله شده است. ارزش هر رمز ارز XRP در این روز برابر با ۱.۳۸ دلار و ارزش هر استلر بالغ بر ۶۷ سنت اعلام شد.

کد خبر: ۸۸٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha