۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
مرغ از بازار مشهد پر کشید؛ سودجویان به دنبال ماهی گیری از آب گل آلود
گزارش بازار؛

مرغ از بازار مشهد پر کشید؛ سودجویان به دنبال ماهی گیری از آب گل آلود

مشهد- با وجود اینکه مسئولان خراسان رضوی از تمهیدات لازم برای تأمین گوشت مرغ خبر در آستانه تعطیلات عید فطر خبر دادند اما این وعده در بازار تحقق نیافت.

بازار-گروه استان‌ها: تعطیلات پیش روی عید سعید فطر و افزایش نیاز خانواده‌ها و هم‌چنین رستوران‌ها برای تهیه برخی کالاهای اساسی مانند گوشت مرغ  در هفته گذشته موجب شد تا مسئولان ستاد تنظیم بازار طی جلسه‌ای با اندیشیدن تمهیدات لازم این دغدغه را برای مصرف‌کنندگان به حداقل برسانند اما به نظر می‌رسد که این تمهیدات در بازار محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید فطر در کمال ناباوری بسیاری از فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی با ویترین‌های خالی از مرغ کشتار روز روبرو شدند.

اتمام ماه مبارک رمضان و لذا افزایش تقاضا برای خرید گوشت مرغ درحالی‌که انتظار می‌رفت با تأمین نیاز بازار همراه باشد اما متأسفانه درست دو روز مانده به تعطیلات عید فطر با کمبود کشتار مرغ گرم همراه شد.

تلاش سودجویان برای ماهی گیری
گفتنی است کمبود مرغ کشتار روز در حالی در بازار مشهد و در فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی موجب تعجب شهروندان شد که اغلب این فروشگاه‌ها مملو از مرغ تکه شده بودند.

مرغ از بازار مشهد پر کشید؛تلاش سودجویان برای ماهی گیری از بازار مرغ

گفتنی است در این میان بسیاری از فروشندگان مرغ درحالی‌که از ابتدای سال فروش مرغ تکه کاری شده ممنوع شده است باری دیگر پای مرغ‌های تکه شده را برای سودجویی بیشتر به بازار باز کردند.

در حالی‌که هر کیلو مرغ باید به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ به دست مصرف‌کننده برسد اما طی روز گذشته قیمت هر کیلو سینه مرغ به کیلویی ۴۵ هزار تومان، ران به قیمت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان و بال و پا چین نیز به کیلویی ۳۶ هزار تومان رسید و بسیاری از فروشگاه‌ها بدون هیچ واهمه‌ای این نرخ را بر روی تابلوهای دیجیتال نمایش دادند.

این در حالی است که قطعه‌بندی کردن مرغ در مغازه‌ها از فروردین ماه سالجاری به صورت رسمی بر اساس مصوبات قرارگاه ساماندهی مرغ کشور ممنوع شد اما بسیاری از فروشگاه های عرضه مواد پروتئینی و اقدام به قطعه بندی و فروش مرغ با قیمت‌های بالا کردند.

اسفندماه سال گذشته سازمان دامپزشکی و ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت مرغ، قطعه‌بندی کردن مرغ در مغازه‌ها را ممنوع کردند تا به این وسیله از گران‌فروشی و سودجویی جلوگیری شود و این کالای پروتئینی پرمصرف باقیمت‌های مصوب به دست مردم برسد.

وعده مسئولان
این در حالی است که ریس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی پیش‌از این اظهار کرد: با توجه به اینکه در سه روز گذشته عرضه مرغ گرم تا حدودی کمتر شده است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چند روز آینده تأمین مرغ گرم به روال عادی خود برمی‌گردد.

علی غفوری مقدم با اشاره به تصمیمات صورت گرفته در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان مورخه ۲۰ اردیبهشت‌ماه گفت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا ۲۰۰ تن مرغ منجمد به شبکه توزیع تزریق شود که ۸۰ تن آن برای شهرستان‌ها و ۱۲۰ تن برای مشهد اختصاص‌یافته است.

وی بابیان اینکه روزانه ۳۰ تن مرغ از استان گلستان وارد خراسان رضوی می‌شود بیان کرد: طبق گزارشات سازمان جهاد کشاورزی و از آنجایی استان گلستان، معین خراسان رضوی در تأمین مرغ تعیین‌شده است، روزانه ۳۰ تن مرغ از استان گلستان وارد خراسان رضوی می‌شود.

افزایش تصاعدی مرغ
قیمت مصوب مرغ آماده طبخ در فروردین سال قبل ۱۴ هزار تومان و نرخ هر کیلو مرغ زنده ۹۵۰۰ تومان بود، این درحالی‌که است که به علت شیوع کرونا و کاهش تقاضا، این محصول در بازار با کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسید.

بر این اساس در اوایل فروردین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری 6 هزار و 700 تومان تا 7 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار ۳۰ تومان بود حالا با یک حساب‌وکتاب سرانگشتی، مشخص می‌شود که قیمت مصوب مرغ از سال گذشته تاکنون ۷۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۸۸٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha