۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
حفظ فاز اول توافق تجاری امریکا و چین؛ ایجاد ثبات اقتصادی| حذف تعرفه ها از سوی دو طرف مهم است
چاینا دیلی گزارش داد؛

حفظ فاز اول توافق تجاری امریکا و چین؛ ایجاد ثبات اقتصادی| حذف تعرفه ها از سوی دو طرف مهم است

رئیس شورای تجارت ایالات متحده و چین معتقد است که بهترین راه حل برای تقویت تجارت و ایجاد مشاغل بیشتر در ایالات متحده این است که هم امریکا و هم چین تعرفه ها را به طور دائم حذف کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: روزنامه چاینا دیلی در گزارشی نوشت: یک رهبر تجاری ایالات متحده ضمن بیان این موضوع که حفظ فاز یک توافقنامه تجاری میان ایالات متحده و چین ثبات روابط تجاری را به همراه خواهد داشت، از دولت جو بایدن خواست که این توافق را به طور کامل اجرا کند.

«کریگ آلن» رئیس شورای تجارت ایالات متحده و چین USCBC (که یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی با هدف ارتقاء تجارت میان دو کشور است)، در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی به خبرنگاران گفت: در حالی که هر موضوعی در روابط تجاری را مورد خطاب قرار نمی دهد، فاز نخست توافق تجاری ایالات متحده و چین پیشرفت مهمی در ایجاد موانع تجاری طولانی مدت داشته است.

آلن ضمن هشدار در خصوص این مسئله که خروج از مرحله یا فاز اول معامله تجاری به نفع هیچ یک از طرفین توافق نیست، گفت: من معتقدم که بهترین گزینه ها برای دولت بایدن صرفاً حفظ و اجرای کامل فاز اول (معامله تجاری) و به دنبال آن سریعا فاز دو (مذاکرات) خواهد بود. 

آلن با اشاره به این موضوع که تعرفه های وضع شده در میان اصطکاکها و تنشهای تجاری ایالات متحده و چین همچنان برقرار است، افزود: تعرفه های موجود در هر دو طرف به مشاغل، مصرف کنندگان، شرکت های آمریکایی و رقابت جهانی در این کشور آسیب رسانده است.

وی تصریح کرد: هر دو طرف آسیب دیده اند و حذف تعرفه ها امری مهم است. بهترین راه حل برای تقویت تجارت و ایجاد مشاغل بیشتر در ایالات متحده این است که هم ایالات متحده و همچنین چین تعرفه ها را به طور دائم حذف کنند. 

بهترین راه حل برای تقویت تجارت و ایجاد مشاغل بیشتر در ایالات متحده این است که هم ایالات متحده و هم چین تعرفه ها را به طور دائم حذف کنند  

بر اساس گزارش صادرات ۲۰۲۱ که به تازگی توسط شورای تجارت ایالات متحده و چین منتشر شده است، صادرات کالاهای آمریکا به چین در سال ۲۰۲۰ پس از رسیدن به پایین ترین سطح دهه گذشته در سال ۲۰۱۹ یعنی در میان تنش های تجاری امریکا و چین، معادل ۱۸.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و تقریبا ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

این گزارش ضمن نشان دادن این مسئله که این افزایش با حمل و نقل عظیم محصولات کشاورزی، نیمه هادی ها و محصولات نفت و گاز امکان پذیر شده، خاطرنشان می کند که صادرات ایالات متحده به چین در سال ۲۰۲۰ بازگشت داشته است زیرا فاز یک معامله تجاری موجب تقویت تجارت شده است.

آلن همچنین تاکید کرد: معافیت های تعرفه ای موقت چین برای واردات ایالات متحده، گشایش در بازار تحت فاز اول توافق تجاری و همچنین تقاضای زیاد در میان بهبود قوی اقتصاد چین، به افزایش صادرات کالاهای ایالات متحده به چین کمک کرده است.

معافیت های تعرفه ای موقت چین برای واردات ایالات متحده، گشایش در بازار تحت فاز اول توافق تجاری و همچنین تقاضای زیاد در میان بهبود قوی اقتصاد چین، به افزایش صادرات کالاهای ایالات متحده به چین کمک کرده است

آلن که اتحادیه تجارت وی نماینده بیش از ۲۰۰ شرکت آمریکایی است که با چین تجارت می کنند، گفت: این صادرات به معنای حمایت از مشاغل و خانواده های آمریکایی است که در حال حاضر اهمیت چندانی نمی توانند داشته باشند.

بر اساس گزارش شورای تجارت ایالات متحده و چین، در سال ۲۰۱۹، آخرین سال داده های موجود، صادرات خدمات به چین که شامل سفر، آموزش و خدمات مالی است معادل ۱.۷ میلیارد دلار یا سه درصد کاهش یافته است.

در همین راستا آلن یادآور شد: صادرات خدمات ایالات متحده به چین در سال ۲۰۲۰ به احتمال زیادبه دلیل وجود وضعیت ناخوشایند مسافرت و تحصیل در میان بیماری همه گیر کوید_۱۹ کاهش چشمگیری داشته است.

صادرات خدمات ایالات متحده به چین در سال ۲۰۲۰ با توجه به وضعیت ناخوشایند مسافرت و تحصیل در میان بیماری همه گیر کوید_۱۹ کاهش چشمگیری داشته است

آلن همچنین به خبرگزاری شینهوا نیز گفت: ما امیدواریم که کاهش صادرات بخش آموزشی ایالات متحده به چین در سال گذشته فقط مربوط به شیوع گسترده کرونا باشد، اما ما نباید این دلیل را تنها دلیل مسلم بدانیم. 

آلن در ادامه افزود: من فکر می کنم دانشگاه ها و کالج های آمریکایی باید واقعاً در چین بازاریابی زیادی انجام دهند. وی خاطر نشان کرد: با رشد طبقه متوسط ​، بسیاری از جوانان در چین به دنبال سفر و تحصیل در خارج از کشور هستند و دانشگاه ها و کالج های آمریکا همچنان برای آنها جذاب هستند.

وی گفت:  بنابراین من امیدوارم که پس از اتمام این پاندمی شاهد افت نباشیم.

کد خبر: ۸۸٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha