۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
افزایش تولید نفت آرامکو تا یک ماه دیگر
توقف سهام غول نفتی عربستان

افزایش تولید نفت آرامکو تا یک ماه دیگر

شرکت ملی نفت عربستان روز سه شنبه اعلام کرد که در ماه آینده میلادی تولید خود را به ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از گلف نیوز، نماد سهام شرکت نفت آرامکوی عربستان در بازار سرمایه این کشور (تداول)  روز سه شنبه قبل از اعلام خبر افزایش تولید، معاملات سهام سعودی آرامکو را به درخواست این شرکت متوقف کرد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام را در ماه آوریل به مشتریان خود ارائه می دهد. 

در واقع پس از سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی تا 31 درصد، عربستان تصمیم افزایش ظرفیت تولید را در جهت نشان دادن حضور خود در بازارهای نفتی علنی کرد.

همچنین آرامکو با مشتریان خود توافق کرد که با پایان یافتن تولید نفت اوپک از اول آوریل سال ۲۰۲۰ چنین حجم هایی را در اختیار آنها قرار دهد و انتظار دارد که این امر اثر مالی طولانی مدت داشته باشد.

بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان حدود ۹.۸ میلیون بشکه در روز پمپاژ کرده و این بدان معنی است که از آوریل حداقل ۲.۵ میلیون بشکه در روز اضافه می شود.

همزمان با آغاز جنگ قیمتها میان روسیه و عربستان از دو روز گذشته،  قیمت سهام آرامکو در روز یکشنبه بیش از ۱۰ درصد افت کرد و به ۲۷ ریال رسید که کمترین میزان از زمان عرضه اولیه این سهام بوده است.  

اما با اعلام خبر افزایش تولید، آرامکو ریزش روز یکششنبه را جبران کرد و ٣١.١۵ ریال را در معاملات خود ثبت کرد.

کد خبر: ۸٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha