۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
ایتالیا خواستار توقف اعمال محدودیت‌ها و نجات گردشگری شد

ایتالیا خواستار توقف اعمال محدودیت‌ها و نجات گردشگری شد

سازمان خواروبار و کشاورزی ایتالیا با اشاره زیان‌های ناشی از کرونا بر اقتصاد این کشور، خواستار از میان برداشته شدن محدودیت‌ها با هدف نجات صنعت گردشگری ایتالیا شد.

به گزارش بازار، سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا با اشاره به اعمال محدویت‌های کرونایی و زیان‌های ناشی از آن بر اقتصاد این کشور، خواستار از میان برداشته شدن محدودیت‌ها با هدف نجات صنعت گردشگری ایتالیا شد.

سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا آمارهای منتشر شده بانک مرکزی این کشور درباره زیان‌های ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی را یادآور شد و افزود: ایتالیا از نظر گردشگری، به شدت وابسته به خارج است. بدین ترتیب، از میان برداشته شدن محدودیت، می‌تواند ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از محل هزینه کرد گردشگران خارجی در تابستان امسال، برای ایتالیا سودآور باشد.
 
در کشوری مانند ایتالیا که یک سوم هزینه در نظر گرفته شده برای گذراندن تعطیلی‌ها صرف خوردن مواد غذایی در رستوران‌ها و کافه‌ها می‌شود، از میان برداشتن محدودیت‌های زمانی مشخص شده برای فعالیت‌های مشاغل رستوران داری می‌تواند طی تابستان امسال، ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برای این کشور، آن هم فقط توسط گردشگران خارجی بازدید کننده از ایتالیا، سودآور باشد.

سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا همچنین در یادداشتی با اشاره به اینکه طی تابستان پارسال، ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر به علت همه گیری ویروس کرونا از سفر به این کشور صرفنظر کرده اند، اعلام کرد: ایتالیا از نظر گردشگری، به شدت وابسته به خارج است.

این سازمان در یادداشت خود با اشاره به اسپانیا به عنوان رقیبی برای ایتالیا در جذب گردشگران خارجی، اعلام کرد، برای برنده شدن در رقابت، لازم است با پیشرفت تبلیغات واکسیناسیون، کاهش تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا و بازگشایی مرزها، در مسیر ازسرگیری فعالیت‌های رستوران داری در فضاهای باز و نیز از میان برداشته شدن دستورالعمل فعالیت‌های این صنف اقتصادی تا ساعت ۲۲، البته با رعایت همه قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی مراقبتی، قدم برداشت.

کد خبر: ۸۸٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha