۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
واگذاری سازمان تعاون روستایی با اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

واگذاری سازمان تعاون روستایی با اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی با اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی و قانون ششم توسعه مغایرت دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی، در خصوص واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی، گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی مخالف هستند و طرح این موضوع را غیر قانونی می‌دانند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی در نشست هفته اینده خود موضوع واگذاری سازمان تعاون روستایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند، ادامه داد: اعضای کمیسیون کشاورزی تمام توان خود را برای جلوگیری از واگذاری غیرقانونی تعاونی روستایی به بخش خصوصی به کار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: با اجرایی شدن واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی خدمات رسانی به کشاورزان و توسعه روستایی با مخاطراتی روبه رو می‌شود. این سازمان یکی از نهادهای قدیمی و مردمی بوده که در خدمت جامعه کشاورزی است و از بازوان توانمند وزارت جهاد کشاورزی خصوصا در زمینه خدمات رسانی و تامین نهاده مورد نیاز کشاورزان محسوب می‌شود.

وی، افزود: واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستای با اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی و قانون ششم توسعه مغایرت دارد، سازمان تعاون روستایی باید در جهت خدمت به کشاورزان و جامعه روستایی به سازمان تعاون روستایی و تجارت کشاورزی ارتقا داده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی در شرایط بحرانی در کنار کشاورزان قرار دارد و در زمینه تامین نهاده، تنطیم بار و کنترل قیمت‌ها به نفع آنها عمل کرده است.

کد خبر: ۸۸٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha