۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
عدم ثبات قیمت مواد اولیه سبب سردرگمی تولیدکنندگان صنایع دستی در آبادان شده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

عدم ثبات قیمت مواد اولیه سبب سردرگمی تولیدکنندگان صنایع دستی در آبادان شده است

آبادان- شاوری زاده، یک تولیدکننده صنایع دستی آبادان گفت: دولت باید قیمت مواد اولیه را ثابت نگه دارد زیرا این مشکل سبب استرس و سردرگمی برای همه مشاغل از جمله صنایع دستی شده است.

بنفشه شاوری زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وظایف اصلی دولت حمایت از کسب و کارهای کوچک است تا از این طریق با اعطای وام‌های کم بهره، یک کارآفرین بتواند فعالیت خود را در زمینه تولید و همچنین اشتغالزایی بدون غدغه انجام دهد.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با حمایت کردن از کارآفرینان و معرفی آنها به بازار، کمک بسیاری به صنعت تولید در همه شاخه‌های هنری و صنعتی داشته باشد.

این تولیدکننده صنایع دستی آبادان در ادامه سخنان خود بر ضرورت رفع موانع برای کارگاه‌های تولیدی به منظور سهولت فعالیت کارآفرینان تاکید کرد.

ارتباط با واسطه‌های مطمئن
شاوری زاده در ادامه با اشاره به موانع و مشکلات صادرات صنایع ‌دستی، توضیح داد: عدم هماهنگی بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان، مشکلات گمرکی، بیمه و حمل‌ و نقل، عدم بسته‌بندی صحیح، عدم آشنایی خارجی‌ها با صنایع‌ دستی ایران، عدم تبلیغات(نبودن مقاله، کتاب، فیلم و...)، عدم بازاریابی، عدم شناخت سلیقه‌های خریداران مانند رنگ‌ها، ترکیب‌بندی آنها و موتیف‌ها برخی موانع صادراتی است.

وی با اشاره به ضرورت تدوین بانک جامع فعالان صنایع دستی، خاطرنشان کرد: عدم جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با میزان صادرات، نوع محصول، ایجاد، طرح، رنگ و همچنین نداشتن اطلاعات در خصوص کشور وارد کننده و میزان قیمت‌های واردات از دیگر مشکلات است.

این تولیدکننده صنایع دستی آبادان اضافه کرد: اولویت‌بندی مهم‌ترین راهکارهای ورود شرکت‌های تعاونی صنایع دستی به بازارهای جهانی است و برقراری ارتباط با واسطه‌های مطمئن به منظور مقابله با تحریم‌ها برای صادرات صنایع دستی از طریق شرکت‌های تعاونی یکی از مواردی است که باید انجام شود.

قیمت مواد اولیه
شاوری زاده یادآور شد: در نظر گرفتن شیوه‌های جایگزین برای صادرات مستقیم صنایع دستی به‌ ویژه از طریق توسعه گردشگری در سطوح مختلف و همچنین تهیه و صادرات صنایع دستی با کیفیت بالا و ممانعت از صدور کالای با کیفیت پایین باید در اهم برنامه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: دولت باید قیمت مواد اولیه را ثابت نگه دارد زیرا این مشکل سبب استرس و سردرگمی برای همه مشاغل از جمله صنایع دستی شده است.

کد خبر: ۸۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha