۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات ایران با ترکیه
استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات ایران با ترکیه

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات با ترکیه، گفت: آماده هرگونه همکاری و تعامل برای تحقق این مهم هستیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز، افزود: ایران و ترکیه از گذشته‌های دور تعاملات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و علمی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: آذربایجان ‌شرقی از نظر صنعتی و معدنی و کشاورزی از استان‌های مهم ایران است و وجود بیش از پنج هزار واحد صنعتی در استان، از مزیت ها و امتیازهای آن محسوب می شود.

پورمحمدی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی میان تبریز و ترکیه، خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف شد.

وی همچنین بر تعامل فعالان بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر تأکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، ترک‌ها هستند که امیدواریم روند حضور و سرمایه‌گذاری آنها در بخش تولید و صنعت افزایش یابد.

طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این دیدار به تمایل ترک‌ها برای سرمایه‌گذاری در تبریز اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار برای رفع برخی مسائل و مشکلات کنسولگری شد.

کد خبر: ۸۸٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha