۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
لایحه نظام رتبه بندی معلمان هیچ سنخیتی با سند تحول آموزش و پرورش ندارد
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس:

لایحه نظام رتبه بندی معلمان هیچ سنخیتی با سند تحول آموزش و پرورش ندارد

عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم گفت: کارشناسان معتقدند که لایحه نظام رتبه بندی معلمان هیچ رابطه ای با سند تحول آموزش و پرورش ندارد و در حقیقت یک نوع رفع تکلیف است.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، محمد جواد عسکری در نشست علنی امروز سه شنبه (۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: وظیفه خود می دانم که از زحمات طاقت فرسا و تلاش های ایثارگرایانه کادر بهداشت و درمان درکشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ویژه پزشکان، پرستاران و بهیاران و نیروهای جهادی در بیمارستان های استان فارس و شهرستان های داراب و زیر دشت تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: در هفته بزرگداشت مقام  و معلم و روز کارگر به فرهنگیان، اساتید و کارگران تبریک می گویم و از خدمات ارزنده آن ها در سال تحصیلی جاری و همکاری و مشارکت خانواده ها به ویژه مادران دانش آموزان تشکر می کنم.

عسکری بیان کرد: هر چند پرداختن به برجام برای مردم ملال آور شده اما با توجه به مذاکرات جدید و تیم مذاکره کننده تذکر می دهم که برجام نشان داد هیچ امضا و تعهدی با طرف های غربی تضمین ندارد.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب قبل از مذاکرات جدید فرمودند که آمریکا به دنبال خواسته خود است نه مذاکره؛ تیم مذاکره کننده باید نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری و تمسک به مکتب شهید سلیمانی و راهبرد های ایشان طرف های غربی را وادار به اجرای تعهدات خود نماید.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم عنوان کرد: دیروز حاج قاسم مانع دیپلماسی انفعالی بود و امروز خون حاج قاسم و خون خواهان آن دیپلماسی انقلابی را فریاد می زنند.

وی تصریح کرد: باید اذعان کرد که علیرغم شعار های دولت مردان به ویژه در آموزش و پرورش هیچ اراده ای برای اجرای سند تحول بنیادین وجود ندارد؛ نظام رتبه بندی فرهنگیان که از ارکان اجرایی این سند استراتژیک محسوب می شود در سال ۹۲ از مجلس باز پس گرفته شد و پس از هشت سال تحت فشار افکار عمومی مجلس و اصرار فرهنگیان در اسفند ۹۹ به مجلس ارسال شد.

عسکری گفت:کارشناسان معتقدند که این لایحه هیچ رابطه و سنخیتی با سند تحول نداشته و در حقیقت یک نوع رفع تکلیف است لذا از کمیسیون آموزش و تحقیقات می خواهم با دقت مفاد این لایحه را مورد بررسی قرار داده تا حقی از فرهنگیان عزیز ضایع نشود.

وی افزود: به وزیر آموزش و پرورش عرض می کنم در راستای تکریم و پاسداشت و منزلت فرهنگیان دستور لازم برای حل مربیان پیش دبستانی، حق التدریسی ها، مهدکودک ها، نهضت سواد آموزی ها و همچنین خرید خدمات آموزشی را صادر نماید.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم ادامه داد: بخش کشاورزی و منابع طبیعی به دلیل داشتن نقش حیاتی در تامین غذای مورد نیاز کشور در راستای تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور محسوب می شود.

وی عنوان کرد: کمبود نهاده ها و عدم کیفیت تضمینی برای محصولات کشاورز، باغی و دامی بر چالش های بخش کشاورزی افزوده و کشور با تهدید جدی در حوزه امنیت غذایی رو برو است؛ عدم اهتمام و استنکاف دولت از اجرای قانون رویه ای ناصواب و خطرناک می باشد چرا که با مرثیه سرای کشاورزی موجه هستیم که به دلیل عدم تامین هزینه های کاشت خود عطای برداشت محصول را به لقایش بخشیده و با دلی مجروح و با چشمی اشکبار مزرعه خویش را به چرای دام اختصاص می دهد.

عسکری بیان کرد: قیمت گذاری مبتنی بر هزینه های تمام شده جغرافیایی توام با سود متعارف انگیزه کشاورزان برای تولید گندم را تضعیف و ناگزیر به واردات قابل توجه گندم به قیمت بالا می کند؛ پیامد های حتمی آن ایجاد رانت بوده و قاچاق آرد گندم را تشدید می کند.

وی ادامه داد: دولت باید تصویری شفاف برای آینده تولید کنندگان بخش کشاورزی داشته باشد و بدون تردید برنامه های قیمت گذاری امروز، رفتارهای آینده را شکل می دهد؛ انصاف نیست کشاورز و باغدار بی پناه ایرانی همزمان دغدغه آب، بذر، کود و سایر نهاده ها داشته باشد، مخصوصا در شرایط اخیر به دلیل استفاده بی رویه از آب ها در همه بخش ها و هدر رفت این مایع حیات و کاهش نزولات آسمانی شاهد خشکسالی کم سابقه و مشکل تامین آب شرب فرزندان هستیم.

نماینده مردم زرین دشت و داراب یادآور شد: از دولت به ویژه سازمان برنامه و بودجه می خواهم که پرداخت خسارات به باغداران کشاورزان سرما زده را تسریع نماید چرا که این عزیزان از تاخیر پیش آمده به شدت گله مندند.

وی گفت: اخیرا مجمع تشخیص مصلحت نظام با الحاق برخی از مناطق به عنوان منطقه ویژه اقتصادی موافقت کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

عسکری خاطرنشان کرد: شهرستان داراب با قدمت هفت هزار ساله و ظرفیت های بالای کشاورزی از استعداد، توان و استحقاق لازم برای قرار گرفتن در زمره مناطق ویژه اقتصادی برخوردار است لذا از سازمان مناطق آزاد می خواهم معرفی و تبین قابلیت های شهری شهرستان و لحاظ شاخص های مبتنی بر قابلیت های منطقه ای داراب و مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه پاسخ دهد و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی ابراز کرد: در حوزه راه علیرغم پیگیری های بعمل آمده و عنایت مسئولان همچنان مردم داراب و زرین دشت سوگوار پر پر شده عزیرانشان در محور های مواصلاتی دو شهرستان می باشند.

کد خبر: ۸۸٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha