۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
آغاز برداشت کلزا از مزارع مازندران
از امروز؛

آغاز برداشت کلزا از مزارع مازندران

آمل- برداشت کلزا از شش هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، برداشت محصول دانه های روغنی از روز سه شنبه در سطح شش هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع مازندران آغاز و همزمان با برداشت کار خرید تضمینی در ۱۴ مرکز استان آغاز شد.

عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر پرهیز از برداشت زودهنگام دانه روغنی کلزا اظهار داشت: برداشت زودهنگام در بر کیفیت محصول لطمه می زند و سبب کاهش شاخص برداشت و عملکرد می شود.

وی شمار مراکز برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را در استان ۱۴ مرکز در مناطق مختلف استان ذکر کرد و گفت: باید رطوبت کلزا استاندارد باشد زیرا مراکز از خرید محصول با رطوبت بالا خودداری می کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران سطح زیر کشت کلزا را در استان بیش از شش هزار و ۷۰۰ هکتار بیان و عنوان کرد: امسال پیش بینی می شود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول از کشاورزان خریداری شود در حالی این میزان سال قبل ۱۱ هزار تن بوده است.

وفایی نژاد با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت کلزا، نرخ هر کیلوگرم محصول با دو درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت را ۱۱۰ هزار ریال بیان کرد و از کشاورزان خواست تا سطح مزارع را در سامانه جامع پهنه بندی ثبت کنند.

کد خبر: ۸۷٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha