۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
تولید آوریل نفت اوپک‌پلاس به بالاترین سطح ۳ ماه اخیر رسید
براساس تازه‌ترین بررسی ماهانه پلتس؛

تولید آوریل نفت اوپک‌پلاس به بالاترین سطح ۳ ماه اخیر رسید

بررسی ماهانه موسسه پلتس نشان داد که مجموع تولید نفت خام کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس در ماه آوریل در پی افزایش تولید نفت ایران و روسیه به بالاترین سطح سه ماه اخیر رسید.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بررسی مؤسسه پلتس نشان داد احیای تولید نفت خام ایران در ماه آوریل و رسیدن به بالاترین رقم در دو سال اخیر و افزایش تولید نفت روسیه در حالی که همچنان در چالش برای پایبندی به سهمیه تولید نفت خود در توافق کاهش عرضه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) است، سبب شد مجموع تولید این ائتلاف به بالاترین سطح در سه ماه اخیر برسد.

براساس این بررسی، اوپک در ماه آوریل ۲۵ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که ۸۰ هزار بشکه در روز بیشتر از تولید این سازمان در ماه مارس بود. روسیه و هشت کشور دیگر غیراوپکی ائتلاف اوپک پلاس در این ماه ۱۳ میلیون و ۲۱۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کردند که ۱۳۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه مارس بود.

افزایش تولید نفت خام اوپک پلاس بیانگر مقدار نفتی است که قرار است در چند ماه آینده وارد بازار شود.

ائتلاف اوپک پلاس با برآورد افزایش تقاضای جهانی نفت، قصد دارد تولید خود را در هرکدام از ماه‌های مه و ژوئن ۳۵۰ هزار بشکه در روز و در ماه ژوئیه ۴۴۱ هزار بشکه در روز و در مجموع روزانه یک میلیون و ۱۴۰ هزار بشکه افزایش دهد.

عربستان سعودی – هم که برای کمک به حمایت از بازار به‌طور داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از تولید خود کاسته بود – اعلام کرد با افزایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در ماه مه، ۳۵۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن و ۴۰۰ هزار بشکه در ماه ژوئیه به این کاهش تولید داوطلبانه پایان خواهد داد.

بررسی پلتس نشان داد که مجموع پایبندی ائتلاف اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه آوریل ۱۱۱ درصد بوده، اما با کسر کاهش مازاد عرضه عربستان سطح پایبندی به ۹۶ درصد می‌رسد که کمترین مقدار از ژوئیه ۲۰۲۰ است.

کد خبر: ۸۷٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha