۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه ۲ کشوری را دارد
استاندار زنجان:

زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه ۲ کشوری را دارد

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه این استان در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه دوم کشوری را دارد، گفت: زنجان در فضای کسب و کار رتبه سوم را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری در محل استانداری زنجان با بیان اینکه استان زنجان در فضای کسب و کار جایگاه خوبی دارد، گفت: زنجان در فضای کسب و کار رتبه سوم کشوری را دارد. 

وی نرخ مشارکت اقتصادی در استان را خوب اعلام کرد و یاد آورشد: این استان در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه دوم کشوری را دارد. 

استاندار زنجان به کاهش بارندگی‌های امسال در استان اشاره کرد و ابراز داشت: شهروندان باید مدیریت مصرف آب و برق را مورد توجه قرار دهند. 

حقیقی با بیان اینکه در ادارات مدیریت بهینه برق مورد تاکید قرار گیرد، تاکید کرد: کاهش ساعات اداری نیاز به اخذ مجوز دارد و باید نامه ای در این خصوص از طرف شرکت توزیع برق ابلاغ شده تا پیگیری لازم انجام شود و دستگاه‌های اجرایی سازمان صنعت،معدن و تجارت و جهادکشاورزی نیز باید تدابیر ویژه را در خصوص مدیریت مصرف انرژی را مد نظر قرار دهند. 

وی با بیان اینکه موضوع تامین آب به‌ ویژه در روستاها اهمیت بسیاری دارد، افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید بسیج شوند تا هیچ روستایی بدون آب نباشد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه طی فروردین ماه سالجاری واحدهای تولیدی استان ۳۰ میلیون دلار صادرات داشتند،افزود: این استان ظرفیت‌های خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی، معدنی، صنعتی و صنایع‌دستی وجود دارد. 

حقیقی با بیان اینکه ارزش متوسط یک تن صادرات استان پنج برابر متوسط کشوری است،تصریح کرد: این استان در سال ۹۸ رتبه برتر در سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داد. 

وی افزود: طی سال گذشته بیش از ۹هزار میلیارد تومان پروژه در استان زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد که سهم عمده آن پروژه‌های افتتاحی  بود. 

استاندار زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته صادرات کالا از گمرک استان بیش از ۲۱ درصد رشد داشت،ابراز کرد: بیشترین صادرات کالای استان به کشور ترکیه است. 

حقیقی به تولید سریال شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای در زنجان اشاره کرد و گفت:  شهید شهریاری نماد شجاعت و شهادت است و باید ارزش‌های شخصیتی و تلاش‌های این دانشمند برجسته در جامعه تبیین شود.

وی به موافقت ایجاد منطقه اقتصادی درزنجان اشاره کرد و گفت: درخواست ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از سال ۸۱ با ارسال نامه‌ای به شورای عالی تجاری مطرح شد و در سال ۹۷ دولت ۱۷ منطقه را برای این منظور به مجلس پیشنهاد داد که در آنجا به ۸۰ منطقه افزایش یافت و اختلافاتی نیز در این خصوص پیش آمد ولی امسال  ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان پس از ۱۵ سال انتظار مصوب شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه حمل و نقل و راه‌ یکی از ظرفیت‌های استان است،ابراز داشت: در بخش حمل و نقل ریلی با دو خطه کردن راه‌آهن مسیر زنجان به قزوین ظرفیت حمل بار از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلون تن افزایش می‌یابد. 

حقیقی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی مزایای مهمی را در فعالیت‌های اقتصادی دارد چرا که مبادلات بازرگانی خارجی بعد از ثبت در گمرک از پرداخت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض ورود معاف می‌شود.

کد خبر: ۸۷٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha