۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
ضرورت تمرکز حساب های بانکی معادن و شرکت های آذربایجان شرقی در داخل استان
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ضرورت تمرکز حساب های بانکی معادن و شرکت های آذربایجان شرقی در داخل استان

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تمرکز حساب های بانکی معادن و شرکت های آذربایجان شرقی در داخل استان تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورمحمدی در نشست بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی استان با بیان اینکه بیشتر دارایی مردم در نزد بانک ها است، گفت: مردم بیشترین اعتماد را به بانک‌ها دارند و باید این اعتماد به عنوان سرمایه اجتماعی حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد اقتصاد ایران در دست آذری ها است، ابراز داشت: مردم آذربایجان شرقی اقتصاددانان خوبی هستند و شرکت ها و صنایع مهم و بزرگی در این استان فعالیت دارند که ضروری است بانک ها بیش از پیش از آنها حمایت کنند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تمرکز حساب های شرکت ها و موسسات تولیدی و صنایع و معادن در داخل استان ضروری است، افزود: باید مشوق‌هایی از سوی بانک ها برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شود تا حساب هایشان به استان هدایت شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی از بانک‌های استان خواست تا برای جذب اعتبارات و حمایت از واحدهای تولیدی استان همکاری بیشتری داشته باشند، گفت: تمامی واحدهای تولیدی به خاطر شرایط تحریم نیاز به نقدینگی بیشتری دارند.

وی همچنین ادامه داد: کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا توسط بانک ها به خوبی حمایت شدند ولی انتظار بیشتری از بانک‌های استان در جهت حمایت از واحدهای تولیدی داریم. همچنین واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی که بخاطر تحریم ها به وجود آمده نمی توانند مطالبات خود را پرداخت کنند.

کد خبر: ۸۷٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha