۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
شبکه توزیع ناسالم عامل بحران مرغ و تخم‌مرغ شد/ نبود مدیریت درست اقتصادی در کشور
نماینده مردم یزد در مجلس:

شبکه توزیع ناسالم عامل بحران مرغ و تخم‌مرغ شد/ نبود مدیریت درست اقتصادی در کشور

یزد- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: شبکه توزیع ناسالم منجر به کمبود نهاده‌های دامی و بحران مرغ و تخم مرغ شده و تمام این مشکلات به دلیل آن است که مدیریت درستی در اقتصاد کشور نداریم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار گفت: شبکه توزیع ناسالم منجر به کمبود نهاده‌های دامی و بحران مرغ و تخم مرغ شده است و تمام این مشکلات به دلیل آن است که مدیریت درستی در اقتصاد کشور نداریم.

وی اظهار کرد: متاسفانه در طول چند سال گذشته مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بسیار با مشکل شده است.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها به دلیل نداشتن پول از ازدواج فرزندانشان ممانعت می‌کنند، گفت: این واقعا تاسف بار است که در خانواده‌ای دخترانش را به دلیل نداشتن جهیزیه نتواند به خانه بخت بفرستد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس اقداماتی برای جبران بخشی از مشکلات اقتصادی مردم صورت گرفته، تصریح کرد: امیدواریم که امسال زمینه‌ای برای برون رفت از مشکلات جامعه به وجود آید.

جوکار با بیان اینکه ایران کشور فقیری نیست افزود: در سال ۹۹ معادل ۱۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی داده شده و آنچه که مورد نیاز واحدهای دامی و مرغداری‌های ما برای تولید گوشت، شیر، تخم مرغ بوده با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت شده و واردات هم انجام شده اما معلوم نیست این واردات کجا رفته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما حتی یک ریال نهاده‌های دامی با ارز آزاد وارد کشور نمی‌کنیم افزود: تمام این نهاده‌ها با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود ولی چطور می‌شود که دامدار و مرغدار ما باید این نهاده‌ها را به قیمت‌های بسیار گران و آن هم به سختی دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه این مشکل به وجود شبکه توزیع ناسالم برمی‌گردد خاطرنشان کرد: آیا واقعا مقصر اینکه ۵۰ درصد این نهاده‌ها در خارج از شبکه توزیع شده مردم یا کشورهای خارجی هستند؟ با این وضعیت خب مرغدار اقدام به جوجه‌ریزی نمی‌کند و دامدار هم دام‌های خود را نگه نمی‌دارد و به این ترتیب بحران گوشت و تخم مرغ و مرغ در جامعه ایجاد می‌شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همین اقدامات سبب شد که مرغ هفت یا هشت هزار تومانی به بالای ۳۰ هزار تومان در مقطعی از زمان برسد تاکید کرد: متاسفانه یک مدیریت درست و مناسب در حوزه اقتصاد کشور وجود ندارد.

کد خبر: ۸۷٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha