۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
ورودی آب به سدهای ۴ گانه زنجان ۵۰ درصد کاهش دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

ورودی آب به سدهای ۴ گانه زنجان ۵۰ درصد کاهش دارد

زنجان- افشاری،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۹ اردیبهشت ماه سالجاری ورودی آب به سدهای استان ۲۷۱ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دارد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از کاهش ورودی آب به سدهای زنجان خبر داد و گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۹ اردیبهشت ماه سالجاری ورودی آب به سدهای چهار گانه استان بیش از ۵۰ درصد کاهش دارد. 

وی با بیان اینکه بارندگی ها در استان از برف به باران تبدیل شده است، اظهار کرد: تبخیر زیاد و نفوذ آبهای زیر زمینی هم به تبع کاهش می یابد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۹ اردیبهشت ماه سالجاری ورودی آب به سدهای استان ۲۷۱ میلیون متر مکعب بوده است، گفت: در سال گذشته در همین بازه زمانی ورودی آب به سدهای استان بیش از ۲۹۱ میلیون متر مکعب بوده است.  

افشاری تاکید کرد: کمبود آب در سدهای استان بسیار مشهود است و به عینه مشاهده می شود که در این میان می طلبد شهروندان مدیریت مصرف آب را مد نظر قرار دهند. 

وی گفت: ورودی آب به سدهای زنجان بیش از ۱۱۸ میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسری دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه در راستای مدیریت مصرف آب باید فرهنگ سازی الگوی مصرف آب در دستور همگان قرار گیرد، ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به توسعه و فرهنگ سازی کشت محصولات کم آبر برنامه ریزی کند. 

افشاری تصریح کرد: باید جهاد کشاورزی استان جلوی کاشت محصولات کشاورزی همچون هندوانه و گوجه فرنگی که آب زیادی می خواهد را بگیرد و چاه‌های غیر مجاز را مسدود کند.

کد خبر: ۸۷٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha