۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
مراقبت از بیماران کرونایی در مجتمع های رفاهی دولت
استاندار مازندران مطرح کرد:

مراقبت از بیماران کرونایی در مجتمع های رفاهی دولت

ساری - استاندار مازندران گفت: مجتمع های رفاهی، هتل ها، مهمانسراها و مراکز اقامتی استان به مرکز مراقبت ویژه بیماران کرونایی مبدل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار،احمد حسین زادگان بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان با اشاره به محدودیت های امکانات درماین و تخت های بیمارستانی اظهار داشت: برای مراقبت بیماران از ظرفیت مجتمع های دولتی و رفاهی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر در شهرستانی مجتمع دولتی و رفاهی وجود نداشت از ظرفیت هتل ها و مهمانسراهای غیردولتی برای مراقبت و بستری بیماران مشکوک به کرونا بهره گیری می شود، افزود: این مجتمع ها از نظر امکانات و تجهیزات ظرفیت های مناسبی برای مراقبت و بستری بیماران دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد بیمارستان صحرایی می تواند هزینه های جانبی را به استان تحمیل کند، یادآور شد: استفاده از مجتمع های اقامتی به عنوان مراکز مراقبت ویژه درمانی کاربردی تر خواهد بود.

استاندار مازندران درباره تامین نیروی درمانی برای خدمات دهی به بیماران در مراکز اقامتی و هتل ها نیز گفت: در این مراکز از ظرفیت نیروهای داوطلب و نیروهای بسیجی استفاده خواهد شد.

حسین زادگان با اشاره به تکمیل ظرفیت های بیمارستانی یادآور شد: برای خالی شدن ظرفیت بیمارستان ها و کاهش اشغال تخت ها مقرر شد بیمارانی که دوره نقاهت را در حال سپری هستن در مجتمع های رفاهی و اقامتی بستری شوند.

طرح تب سنجی در مناطق محروم

وی با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان جدی است، هدف ازتعطیلی ها و محدودیت های اعمال شده را حفظ سلامت مردم بیان کرد و گفت: تنها راه ریشه کنی کرونا، قرنطینه خانگی و حذف زنجیره تعاملات اجتماعی است و اکنون به جایی رسیدم که مجتمع های رفاهی را برای اقامت بیماران کرونایی درنظر گیریم.

استاندار مازندران اجرای طرح تب سنجی در مناطق محروم شهری و روستایی را از جمله برنامه ها برای کنترل کرونا ویروس و شناسایی بیماران احتمالی بیان کرد و گفت: این طرح کمک نیروهای آموزش دیده مردمی و بسیجی اجرا می شود.

کد خبر: ۸٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha