۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
تحویل ۴۰۰ پنل خورشیدی به عشایر استان همدان در آینده ای نزدیک
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد:

تحویل ۴۰۰ پنل خورشیدی به عشایر استان همدان در آینده ای نزدیک

همدان - جمشیدی؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از تحویل ۴۰۰ پنل خورشیدی به عشایر استان همدان در آینده ای نزدیک خبر داد.

شیرزاد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه امسال و به خصوص در تابستان با توجه به کاهش بارندگی ها و نیاز به تامین برق مورد نیاز؛ مردم سال سختی در این حوزه خواهد داشت، اظهار کرد: مدیریت پیک بار و مصرف برق استان همدان در سال ۱۴۰۰ امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در استان همدان افزایش ۱۵.۵ درصدی داشته است، گفت: با توجه به کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها و افزایش ۳.۱ درجه‌ای دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیک بار استان همدان در فروردین امسال ۳۴.۲ درصد نسبت به موعد مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سه ماه سخت را در حوزه تامین برق پیش رو داریم
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه با این وضعیت، سه ماه سخت را در حوزه تامین برق پیش رو داریم، عنوان کرد: در یکسال اخیر، همکاری های مناسب استاندار همدان و معاونین وی در حوزه های مختلف را شاهد بودیم و امیدواریم با برنامه های به عمل آمده برنامه پیک بار و پاسخگویی بار را به نحوی مناسب پیش ببریم تا بتوانیم این دوران را بدون خاموشی و مشکل، پشت سر بگذاریم.

جمشیدی به قراردادهایی اشاره کرد که با مشترکین بسته می شود و افزود: در این زمینه از ظرفیت پیمانکار و ظرفیت دانشگاهی استفاده کرده ایم تا شرایط تعرفه ها توضیح و موارد مدیریت مصرف در قرارداد قید و در نهایت، این روند منجر به تفاهم نامه ای شود.

وی با بیان اینکه این قراردادها و تفاهم نامه ها فی مابین ادارات و سایر مشترکین نیز بسته می شود، عنوان کرد: برنامه های مدنظر در دوران پیک مصرف و مدیریت مصرف برق در استان همدان را طی یک ماه اخیر به طرق مختلف در سطح تمامی مشترکین (خانگی، تجاری، اداری، صنعتی، کشاورزی و خانگی) تدوین کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه اقدامات دیگری در این زمینه انجام پذیرفته است، عنوان کرد: استفاده از استارتاپ ها برای مشارکت بخش خانگی و تجاری، کنترل بار سرمایش ادارات از طریق پیمانکاران، پایش هفتگی اداراتی که دارای کنتورهای فهام هستند و ارائه گزارش های مربوطه به معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان، پایش روزانه وضعیت مشترکینی که دارای کنتور فهام هستند، اطلاع رسانی با مشترکینی که تفاهم نامه داشته و حالا عدم همکاری آن ها را شاهد هستیم و مواردی از این دست، از دیگر برنامه ها و اقدامات در حال اجرا در این خصوص محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه برای تعدادی از مشترکین که کنتور فهام ندارند نیز به زودی نصب این کنتورها را در پیش خواهیم گرفت، افزود: اقداماتی نیز در جهت آگاه سازی مشترکین در دست اقدام است.

جلب مشارکت ۲۱۶ واحد صنعتی استان همدان برای مدیریت مصرف برق

جمشیدی در ادامه صحبت های خود از جلب مشارکت ۲۱۶ واحد صنعتی استان همدان برای مدیریت مصرف برق خبر داد و عنوان کرد: تاکنون مشارکت ۲۱۶ واحد صنایع استان همدان با ۱۲ مگاوات، هفت هزار و ۱۷۹ چاه کشاورزی با ۱۱ مگاوات، ۲۵۰ دستگاه دولتی با ۷.۳ مگاوات و ۲۹ جایگاه سی. ان. جی با ۲.۲ مگاوات و ۴۴ واحد تجاری با دو دهم مگاوات را در مدیریت مصرف برق جلب کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه برنامه های پاسخگویی بار نیز برای واحدهایی چون دامداری ها، مرغداری ها، گلخانه ها، سردخانه ها و غیره برنامه هایی داریم، از جلب مشارکت ۱۳۰ مشترک در این حوزه با ۲.۱۵ مگاوات در مدیریت مصرف برق خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان ادامه داد: انتظار داریم در بخش تجاری مشترکین بیشتری در مدیریت مصرف برق کمک کنند چراکه در این تابستان با کاهش بارندگی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی روبرو خواهیم بود.

مشترکین خانگی مصرف برق را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهند تا کسری را جبران کنیم

جمشیدی با تصریح بر اینکه امیدواریم مسئولان ادارات استان همدان نیز کمک کنند تا با کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات بتوانیم تأمین برق مطمئنی برای مردم داشته باشیم، گفت: از سویی، انتظار داریم که مشترکین خانگی مصرف برق را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهند تا کسری را جبران کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شرایط آب و هوایی استان همدان و سردسیری بودن آن به نوعی است که نیاز به استفاده از کولرهای گازی ندارد، از مشترکین خواست در صورت استفاده از کولر گازی دمای آن را بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند و در صورت استفاده از کولرهای آبی، آن را روی دور کند قرار داده و برای آن سایه بانی تعبیه کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تاکید بر اینکه نیاز است تا مشترکین برق استان همدان مصارف غیرضرور و پرمصرف را در زمان های خارج از ساعات پیک (۱۳ تا ۲۲) استفاده کنند، اظهار کرد: از ادارات دولتی که امکان استفاده از نور طبیعی را دارند، درخواست می‌شود به جای روشن کردن لامپ از روشنایی روز استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه به کارگیری مولدهای خود تأمین هفت مگاوات پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: اداراتی که دارای مولد هستند، در صورتی که در ساعات پیک برق اصلی را قطع کرده و از مولد استفاده کنند علاوه بر اینکه از پاداش برخوردار شده، در کاهش پیک بار استان کمک شایانی خواهند داشت.

جمشیدی در ادامه به اقداماتی در حوزه روشنایی معابر درون شهری و بین شهری اشاره کرد و گفت: با مدیریت مصرف در این زمینه و خاموشی چراغ هایی که تاثیری بر ایجاد حوادث نداشته اند و یا روشنایی زیگزاگی و یا یک درمیان چراغ ها  کاهش مناسبی در برق مصرفی را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پنل های خورشیدی اعطا شده به عشایر استان همدان و میزان همکاری آن ها نیز مطرح کرد: به زودی به ۷۵ عشایر استان پنل های خورشیدی قابل حمل تحویل داده می‌شود و برنامه داریم ۴۰۰ پنل خورشیدی قابل حمل دیگر نیز برای عشایر تهیه کنیم.

استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی برای سپری کردن پیک بار تابستان

جمشیدی با تصریح بر اینکه استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی برای سپری کردن پیک بار تابستان بسیار مناسب است، عنوان کرد: در ساعات روز نیروگاه‌های خورشیدی و در شب نیز نیروگاه‌های کوچک مقیاس به ظرفیت استان اضافه می‌شوند که کمک شایانی در پیک بار استان خواهند داشت.

وی در این راستا از افتتاح دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت دو مگاوات در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری تعداد دو نیروگاه خورشیدی (هر کدام با ظرفیت یک مگاوات) وارد مدار خواهند شد که ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان به ۷۴ مگاوات خواهد رسید.

جمع آوری دو هزار و ۸۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در همدان
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان جمع آوری و تعیین تکلیف شدند، افزود: در سال جاری نزدیک به ۱۸۰ انشعاب غیرمجاز جمع آوری شده و در طی مراحل قضایی و اداری است.

جمشیدی در ادامه به نقش ماینرها در افزایش مصرف برق استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه رمز ارزها در حال محاسبات شبانه‌روزی هستند، مصرف برق زیادی دارند به‌طوری که هر دستگاه ماینر تا پنج برابر یک مشترک خانگی مصرف برق دارد که شرایط ما را با چالش مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۷۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان همدان کشف شده است، اظهار کرد: بیشتر رمز ارزها از تعرفه‌های دیگر مانند تعرفه‌های یارانه‌ای و مخفف استفاده می‌کردند که به محض شناسایی جمع آوری شده و خسارت شبکه برق از افراد اخذ شده است.

جمشیدی عنوان کرد: در سال جاری نیز بالغ بر ۳۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان همدان جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان به برق رسانی به دو روستا در شهرستان های کبودرآهنگ و همدان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری، نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر از شبکه های سیمی استان همدان تبدیل به شبکه کابل خودنگهدار خواهد شد.

کد خبر: ۸۷٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha