۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
دیپلماسی انرژی و صادرات گاز از اولویت‌هاست
دکتر محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری:

دیپلماسی انرژی و صادرات گاز از اولویت‌هاست

محمد، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیپلماسی انرژی و انتقال گاز به همسایگان از برنامه‌های اصلی است که ما در دولت آینده پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش بازار، سعید محمد گفت: کشور ما یکی از غنی‌ترین کشورها از نظر منابع گازی است، اما با توجه به اینکه در سال‌های گذشته هم اکتشاف و استخراج ما به غیر از پارس جنوبی در بقیه مجموعه‌ها محدود بوده است در عمل حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز استحصال می‌شود که به مصارف خانگی، نیروگاه‌ها و مصارف صنعتی می‌رسد طوری که در بعضی از فصول حتی افت فشار گاز داریم و حتی گاز خود را هم نمی‌توانیم تامین کنیم.

وی اضافه کرد: باید در فاز ۱۱ پارس جنوبی کمپرسورهای خاص مورد نیاز را تکمیل کنیم و برداشت گاز ما در پارس جنوبی منظم‌تر شود تا افت فشار گاز نداشته باشیم همچنین باید حوزه‌های جدید را فعال کنیم تا بتوانیم با یک قدرت و قوت بالاتری بحث دیپلماسی انرژی و انتقال گاز به همسایگان را رقم بزنیم.

محمد همچنین درباره تقویت ارزش پول ملی گفت: تقویت پول ملی راهکارهای زیادی دارد که عموماً باید به سمت تولید برویم یعنی هرچه جی دی پی کشور افزایش یابد و نقدینگی را مهار کنیم ارزش پول ملی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تحقق این هدف، کار سختی است افزود: با توجه به اینکه امسال سال مانع زدایی از تولید نامگذاری شده برنامه‌های خوبی را تدوین کردیم تا این مانع زدایی اتفاق بیفتد و بتوانیم صنایع کشور را به تحرک وا داریم، تولید را رقم بزنیم و افزایش جی دی پی را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

محمد درباره تعیین شعار انتخاباتی خود گفت: شعار انتخاباتی را هنوز اعلام نکرده ایم، اما بعد از ثبت نام و قطعی شدن حضور، شعار انتخاباتی را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر: ۸۷٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha