۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
مقصد گردشگری ایران باید از منطقه آزاد اروند آغاز شود/ لزوم ایجاد فناوری‌های جدید در مناطق آزاد
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند:

مقصد گردشگری ایران باید از منطقه آزاد اروند آغاز شود/ لزوم ایجاد فناوری‌های جدید در مناطق آزاد

آبادان- گروسی، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: باید به دنبال فناوری‌های جدید باشیم تا مقصد گردشگری ایران از منطقه آزاد اروند آغاز شود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه قانون گذار دست مناطق آزاد را در تصمیم گیری های کلان باز گذاشته است، اظهار کرد: به غیر از مسائل امنیتی و دفاعی، مناطق آزاد می‌توانند تصمیم گیری‌های صریح و صحیح را در خود مناطق بعضا با تشکیل ادارات کل گرفته و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر دانشکده علوم پزشکی آبادان تبدیل به دانشگاه شود می‌تواند تصمیم گیری‌های صحیحی داشته باشد، عنوان کرد: باید کمک کنیم این دانشکده تبدیل به یک دانشگاه جامع شود تا بتواند دانشجویان داخلی و خارجی را پذیرش کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: درخواست ۲۰۰ هزار دوز واکسن برای مردم منطقه آزاد اروند را به وزارت بهداشت داده ایم تا همه اروندنشینان واکسینه شوند و در ادامه بتوانیم اروند را تبدیل به هاب واکسیناسیون برای کل کشور و کشورهای اطراف کنیم.

گروسی گام نهادن به راه های نوین در رسیدن به مقصد اصلی گردشگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: همانطور که انتقال تکنولوژی در بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی ذکر شده، باید به دنبال فناوری‌های جدید باشیم تا مقصد گردشگری از اینجا آغاز شود؛ تهدید و مشکلات کرونا را می توان به فرصت تبدیل کرد و توریسم سلامت را رونق داد.

وی جایگاه ایران در دنیای پزشکی را بسیار مطلوب دانست و گفت: خوشبختانه با اینکه سخت افزارهای کمتری داریم اما در رشته‌های پزشکی شانه به شانه کشورهای توسعه یافته در حال رشد هستیم؛ دنیا شاید صنعت ما را قبول نداشته باشد اما به پزشکی ما اعتماد دارد و بسیاری حاضر هستند برای درمان به ایران سفر کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در راستای رشد اقتصادی این منطقه؛ دانشگاه‌ها و صنعت را بهم گره بزنیم چرا که این ارتباط ارگانیک منجر به رشد می‌شود خوشبختانه در پزشکی ما این اتفاق رخ داده و ارتباط بین دانشجویان با بیمارستان یا به عبارتی علم با عمل باعث رشد این مجموعه شده در صورتی که در رشته‌های دیگر شاهد این نبوده‌ایم؛ خصوصا در بحث صنعت که باید آن را حل کنیم.

گروسی اظهر کرد: باید تغییر نگاه به مناطق آزاد را در اذهان جا بیاندازیم؛ قطعا منکر همکاری نیستیم اما باور داریم باید همکاری‌های مضاعف با کمک همه ارگان‌ها برای رسیدن به مطلوب ترین تصمیم‌ها  انجام شود.

کد خبر: ۸۷٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha