۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور در تبریز
با حضور ویدیو کنفرانسی روحانی انجام شد؛

افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور در تبریز

تبریز- بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور با حضور ویدیو کنفرانسی روحانی در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور در محل شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار تبریز امروز پنج شنبه در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

با افتتاح این شرکت، ایران در عرصه تولید بردهای الکترونیکی به خودکفایی رسید. ۷۰ درصد بردهای الکترونیکی مورد نیاز در کشور توسط این شرکت دانش بنیان در تبریز تامین خواهد شد.

برای این مجموعه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گفتنی است امروز علاوه بر افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور، هفت پروژه دیگر در حوزه پارک علم و فناوری در استان های مختلف به بهره برداری رسید.

افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور در تبریز

تعداد شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی درحال افزایش است
استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی درحال افزایش است.

محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: برای توسعه شرکت های دانش بنیان زمینه مساعدت و همکاری هم از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری و هم مدیریت استان فراهم است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع صبح پارلار آسیا از واحدهای دانش بنیان مهم استان در زمینه تولید بردهای الکترونیکی انواع لوازم خانگی است، اظهار داشت: این شرکت از شرکت های نوپا و رشد یافته دانش بنیان در استان بوده و هم اکنون ۵۸۰ نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: توفیقی که این شرکت در این زمینه کسب کرده، به سایر شرکت های دانش بنیان استان نوید می دهد که بستر توسعه فراهم بوده و در سایه تلاش می توانند به موفقیت های زیادی برسند.

افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور در تبریز

نیازمند حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان هستیم
مدیرعامل شرکت صبح پارلار آسیا نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری از خط تولید این شرکت بخش عمده ای از نیاز کشور به بردهای الکترونیکی مرتفع  شده است و این شرکت در ماه های اخیر یک پروژه ملی مهم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات شروع کرده که امیدبخش توسعه صنعت الکترونیک کشور خواهد شد.

جعفر صبحی، افزود: در زمان حاضر این شرکت بردهای لوازم خانگی را با تیراژ کم تولید می کند که برای افزایش تیراژ تولید و داخلی سازی محصول نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان تاسیسات برای توسعه آن نیاز دارد و تحقق آن نیازمند حمایت های دولت است.

صنایع صبح پارلار آسیا، در سال ۱۳۷۹ در زمینه طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی در شهرک صنعتی عالی نسب تبریز تاسیس شد و اولین سیستم اتوماسیون تولیدی این شرکت مربوط به دستگاه تست انتهای خط تولید یخچال بود که در سال ۱۳۷۹ طراحی و تولید شد.

افتتاح بزرگترین واحد تولید کننده بردهای الکترونیکی کشور در تبریز

در سال ۱۳۸۱ اولین محصول تولیدی شرکت بنام کلید کولر کنترل از راه دور، طراحی و سپس به تولید انبوه رسید؛ این امر زمینه ساز تولید سایر محصولات شرکت در سال های متمادی شد.

صنایع صبح پارلار آسیا، به عنوان بزرگترین تولید کننده سیستم های الکترونیکی لوازم خانگی در کشور با تکیه بر نیروهای متخصص دانشگاهی و  کارآمد خود، توانسته با طراحی و تولید بیش از ۵۰ نوع محصول الکترونیکی در زمینه های مختلف مانند سیستم های کنترلر و نمایشگر لوازم خانگی، اتوماسیون های صنعتی و خودرو سازی عنوان تولید کننده دانش بنیان از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری کشور در آبان ماه سال ۹۴ را کسب کند.

همزمان با بهره برداری از این طرح در تبریز، هفت پروژه دیگر شامل طرح های تولید انبوه محصولات فناوری و دانش بنیان با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و ۴۴۰ هزار دلار با زمینه اشتغال ۸۹۸ نفر در پارک های علم و فناوری خراسان شمالی و رضوی، دانشگاه صنعتی شریف، یزد و شهرک علم و تحقیقاتی اصفهان به بهره برداری رسید. 

کد خبر: ۸۷٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha