۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
اتصال ۵۰ درصد مدارس روستایی آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات
در فاز اول طرح انجام گرفت؛

اتصال ۵۰ درصد مدارس روستایی آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات

ارومیه- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اتصال بیش از ۵۰ درصد مدارس روستایی آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات در فاز اول خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، قاسم جلیلی نژاد صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای مفاد قرار داد خرید خدمت شبکه هوشمند مدارس اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های هوشمندسازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات است که در قالب دوفاز اجرایی می شود که در فاز اول یک هزار و ۳۹۰ مدرسه روستایی تا اردیبهشت سال ۹۹ به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

وی با تشریح قرارداد خرید خدمت موضوع هوشمندسازی مدارس افزود: این طرح در قالب قرارداد خرید خدمت با پیمانکاری مخابرات منطقه استان و از محل اعتبارات طرح USO برای تمام مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است اجرایی می شود.

جلیلی نژاد عنوان کرد: تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات از مواردی است که جزء تعهدات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که مازاد بر آن بهرمندی از ظرفیت پهن باند دو مگابایتی واستفاده تا حجم ۳۰ گیگا بایت رایگان ازخدماتی  وزارت ارتباطات  برای توسعه هوشمندسازی مدارس می باشد.

وی با تاکید بر این موضوع که تمام مدارس باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند گفت:تمام مدارسی که از قبل داری بستر اینترنت بودن نیز بایدبه شبکه هوشمند مدارس از بستر شبکه ملی اطلاعات متصل شوند تا از ظرفیت فراهم شده به نحو احسن استفاده کنند.

مدیر کل ارتباطات افزود: طرح توسط کمیته کارشناسی استان که متشکل از نمایندگان تام الختیار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات،مخابرات منطقه آذربایجان غربی و اداره کل آموزش و پرورش است از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه داده و بررسی می کنند تا تمام موانع احصا و تصمیمات مدیریتی در نشست مدیران جهت رفع موانع اتخاذ شود.

نوری، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با اشاره به موانع اجرای طرح در برخی از مدارس وستایی استان گفت: جهت تسهیل در امور و اجرای حداکثری طرح مذکور در موعد مقرر برای هوشمندسازی مدارس تا حد امکان مساعدت های لازم صورت می گیرد.

محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن استقبال از تعامل مجموعه برای پوشش مدارس در استان آمادگی مجموعه خود را برای اجرای مطلوب طرح اعلام کرد.

کد خبر: ۸٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha