۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
توسعه بازارچه‌های مرزی زمینه‌ساز افزایش صادرات و اشتغالزایی می شود
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس:

توسعه بازارچه‌های مرزی زمینه‌ساز افزایش صادرات و اشتغالزایی می شود

اسماعیلی، عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس اعتقاد دارد افزایش گذرگاه ها و بازارچه های مرزی می تواند زمینه ساز توسعه صادرات و اشتغالزایی در کشور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی در واکنش به افتتاح و راه اندازی گذرگاه ها و بازارچه های مرزی جدید با کشورهای همسایه، گفت: بدون شک هیچ کشوری نمی تواند بدون داشتن مراودات تجاری، در عرصه بین المللی نقش موثر ایفا کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان دارای مرزهای مشترک خاکی و آبی با پانزده کشور است که این مهم ارزش افزوده بشمار می رود، اظهار کرد: امروزه محصولات دانش بنیان خوبی در داخل تولید می شود لذا راه اندازی گذرگاه ها و بازارچه های مرزی می تواند زمینه صادرات این محصولات را فراهم کند.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد افزایش صادرات تولیدات داخلی می تواند به افزایش اشتغالزایی کمک شایانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد اکنون کشورمان در شرایط تحریم قرار دارد از این رو این گذرگاه ها و بازارچه های مرزی می تواند به محلی برای خنثی سازی محدودیت های ظالمانه تبدیل شود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم بازارچه های مرزی غیر فعال نیز با تدبیر مسئولان مجددا به چرخه فعالیت بازگردند تا شاهد افزایش رونق اقتصادی در کشورمان باشیم.

کد خبر: ۸۶٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha