۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
دولت گردشگری را با ارائه تسهیلات احیا کند| پتانسیل گردشگری منطقه آزاد اروند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

دولت گردشگری را با ارائه تسهیلات احیا کند| پتانسیل گردشگری منطقه آزاد اروند

آبادان- بلوکی، یک فعال اقتصادی در حوزه گردشگری گفت: فعالان گردشگری از دولت انتظار دارند با اعطای تسهیلات به فعالان این حوزه به احیای مجدد و گسترش این صنعت مهم کمک کند.

نرگس بلوکی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دو سال گذشته شرایط اقتصادی بسیار سختی برای تمامی کشورهای جهان و همچنین کشور ما در همه زمینه‌ها به ویژه صنعت گردشگری بوده است.

وی ادامه داد: وظیفه دولت برای بهتر کردن این شرایط سخت حاکم حمایت جدی از تولیدات و مشاغل کوچک و نوپا در همه زمینه‌ها و همچنین پشتیبانی جدی و کارآمد از شرکت‌هایی است که در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند.

این فعال اقتصادی در حوزه گردشگری با تاکید بر اینکه بزرگترین آسیب در پاندومی کرونای دنیا به شرکت‌های توریسم وارد شد، توضیح داد: این شرکت‌ها بعضا با ضررهای هنگفت، با تلاشی که داشتند همچنان به فعالیت‌های خودشان برای پیشرفت کشور ادامه می‌دهند.

ورشکستگی شرکت‌های گردشگری
بلوکی با اشاره به ضرورت رفع موانع کارآفرینی و اشتغال در راستای رونق اقتصادی از سوی دولت بیان کرد: امید است تا به لطف خدا، به همت مردم و کمک و حمایت‌های دولت و مسئولان بتوانیم سالی پرکار و پربار در همه زمینه‌ها به خصوص در صنعت گردشگری داشته باشیم.

وی کاهش ۹۰ درصدی درآمد کسب و کارهای حوزه صنعت گردشگری را از پیامدهای آسیب کرونا عنوان کرد و گفت: فعالان گردشگری از دولت انتظار دارند تا برنامه ریزی‌ها و اقدامات موثری برای حمایت بیش از پیش و رونق دوباره این صنعت داشته باشد و با اعطای تسهیلات به فعالان این حوزه به احیای مجدد و گسترش این صنعت مهم کمک کند.

فعالیت گردشگری در سراسر جهان با کاهش بسیار جدی و نزدیک به صفر مواجه بوده است و حتی بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌ها در سطح جهانی را تا آستانه ورشکستگی و تعطیلی کامل کشانده است

این فعال اقتصادی در حوزه گردشگری افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از انتشار و گسترش ویروس کرونا خودداری از اجتماعات و سفرهای غیرضروری است فعالیت گردشگری در سراسر جهان با کاهش بسیار جدی و نزدیک به صفر مواجه بوده است و حتی بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌ها در سطح جهانی را تا آستانه ورشکستگی و تعطیلی کامل کشانده است.

دولت گردشگری را با ارائه تسهیلات احیا کند| پتانسیل گردشگری منطقه آزاد اروند

آغاز سفر با پایان کرونا
بلوکی پتانسیل‌های گردشگری ایران برای معرفی و گسترش به اقصی نقاط جهان را ویژه برشمرد و گفت: بسته‌های حمایتی کنونی تا حدودی به بهبودی شرایط این صنعت کمک می‌کند اما چنانچه بخواهیم این صنعت را همانگونه که شایسته استعداد و جذابیتش است گسترش دهیم نیازمند بسته‌های حمایتی بیشتر و کارآمدتر هستیم و قطعا با توجه به شرایط می‌توانیم شاهد درخشش این صنعت در منطقه و جهان باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آینده صنعت گردشگری ایران و منطقه آزاد اروند عنوان کرد: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته همه مردم سراسر جهان نتوانستند سفرهای تفریحی و گردشگری خود را برگزار کنند به طور حتم با پایان بیماری کرونا شاهد تقاضاهای بسیار زیادی برای برگزاری سفرهای تفریحی خواهیم بود.

این فعال اقتصادی در حوزه گردشگری ادامه داد: در ایران و به ویژه منطقه آزاد اروند با توجه به جذابیت‌های بومی و طبیعی بکر و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس که پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشتند پتانسیل بسیار زیادی برای جذب گردشگر از سراسر جهان وجود دارد.

بلوکی اظهار کرد: در صورت حمایت مسئولان و مردم خوب منطقه می‌توانیم شاهد پیشرفتی بیش از دوران کرونا در ایران و به خصوص در خطه زیبای اروند باشیم.

کد خبر: ۸۶٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha