۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
افزایش  ۱۲ درصدی تولید آهن اسفنجی در سال گذشته| صادرات ۱۱ درصد کاهش یافت
«بازار» گزارش می دهد

افزایش ۱۲ درصدی تولید آهن اسفنجی در سال گذشته| صادرات ۱۱ درصد کاهش یافت

انجمن فولاد ایران اعلام کرد در ۱۲ ماهه سال ۹۹ در مجموع ۳۱ میلیون و ۱۸۹ هزار تن آهن اسفنجی در مجتمع های فولاد سازی کشور تولید شد که درمقایسه با سال ۹۸ بیش از ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

بازار؛ گروه صنعت: آمارها نشان می دهد که در سال ۹۸ تولید آهن اسفنجی در کشور ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن بوده است، اما  سال گذشته به ۳۱ میلیون و ۱۸۹ هزار تن رسید.

در پایان سال گذشته یک میلیون و ۲۴۷ هزار تن تیر آهن درکشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۸ که یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن بود، بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

تولید میلگرد ۱۵ درصد افزایش یافت
بر اساس این گزارش، در ۱۲ ماهه سال ۹۹ در مجموع ۹ میلیون و ۵۲۲ هزار تن میلگرد در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد افزایش داشت.

 آمارها نشان می دهد که در سال ۹۹ در مجموع ۸ میلیون و ۳۰۱ هزار تن میلگرد در مجتمع های فولاد سازی کشور تولید شده بود.

در این مدت تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی در کشور ۸۳۲ هزار تن بود که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۴ درصد رشد نشان می دهد.

تولید مقاطع طویل فولادی در کشور در سال گذشته ۱۳ درصد رشد
در مدت یاد شده کل تولید مقاطع طویل فولادی در سال گذشته در کشور ۱۱ میلیون و ۶۰۱ هزار تن بود که در مقایسه با سال ۹۸ بیش از ۱۳ درصد رشد داشت.

همچنین در ۱۲ ماهه سال گذشته ۸ میلیون و ۸۳۲ هزار تن ورق گرم و ۲ میلیون و ۵۹۷ هزار تن ورق سرد در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۸ به ترتیب ۷ درصد رشد و یک درصد کاهش داشت.

در پایان سال ۹۹ در مجموع یک میلیون و ۴۷۵ هزار تن ورق پوششدار در مجتمع های فولادسازی کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۸ که یک میلیون و ۵۳۹ هزار تن بود، حدود ۴ درصد کمتر بوده است

در پایان سال ۹۹ در مجموع یک میلیون و ۴۷۵ هزار تن ورق پوششدار در مجتمع های فولادسازی کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۸ که یک میلیون و ۵۳۹ هزار تن بود، حدود ۴ درصد کمتر بوده است.

در این مدت تولید بیلت و بلوم به ۱۸ میلیون و ۸۰۵ هزار تن بود که در مقایسه با سال ۹۸ که ۱۶ میلیون و ۷۸۹ هزار تن بود بیش از ۱۲ درصد رشد نشان می دهد.

کاهش صادرات محصولات فولادی
آمارها نشان می دهند که در سال ۹۹ در مجموع ۱۷۰ هزار تن تیر آهن به بازارهای هدف صادر شده که در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین در این مدت یک میلیون و ۸۳۵ هزار تن میلگرد صادر شد که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۸ درصد کمتر بوده است.

در پایان سال گذشته صادرات نبشی و ناودانی با ۱۸۹ هزار تن  ۱۵ درصد و کل مقاطع طویل فولادی با ۲ میلیون و ۱۹۴ هزار تن بیش از ۱۷ درصد کاهش یافتند.

صادرات ورق سرد و ورق پوششدار به ترتیب ۷۸ و ۴۷ درصد کاهش یافت
در این مدت ورق گرم با ۵۴۰ هزار تن صادرات یک درصد افزایش و صادرات ورق سرد با ۲۶ هزار تن ۷۸ درصد و ورق پوششدار با ۷۹ هزار تن بیش از ۴۷ درصد کاهش داشت.

در ۱۲ ماهه سال ۹۹ در مجموع صادرات فولاد میانی به ۶ میلیون و ۱۶۲ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۹۸ که ۶ میلیون و ۹۰۸ هزار تن بود ۱۱ درصد کاهش نشان می دهد

در ۱۲ ماهه سال ۹۹ در مجموع صادرات فولاد میانی به ۶ میلیون و ۱۶۲ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۹۸ که ۶ میلیون و ۹۰۸ هزار تن بود ۱۱ درصد کاهش نشان می دهد.

آمارها نشان می دهد که در سال گذشته ۸۴۳ هزار تن آهن اسفنجی به بازارهای هدف صادر شد که در مقایسه با سال ۹۸ که ۹۴۲ هزار تن بود، بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۸۶٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha