۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
تغییری در نرخ شکر انجام نمی شود
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

تغییری در نرخ شکر انجام نمی شود

مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: منسجم‌ترین شبکه توزیع، فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که بدون هیچ محدودیتی شکر در آنجا عرضه می‌شود.

به گزارش بازار، محمدصادق مفتح افزود: منسجم‌ترین شبکه توزیع، فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که بدون هیچ محدودیت شکر در آنجا عرضه می‌شود البته به این معنا نیست که در صنف توزیع نمی‌شود بلکه در صنف لبنیات و خوار و بار هم شکر توزیع می‌شود، ولی شبکه‌ای که تنظیم و تعادل بازار را انجام می‌دهد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعمال می‌شود.

وی افزود: شکر با قیمت ۶ هزار و ۳۰۰ تومان درب انبار به صورت فله می‌باشد که به خاطر کنترل بازار مقرر شده در بسته‌های یک کیلویی با قیمت ۸ هزار و ۷۰۰ تومان تحویل خانوار شود.

وی ادامه داد: قیمت صنف و صنعت شکر هم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مفتح گفت: توزیع شکر بدون محدودیت انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از اقلامی که در ایام عید و ماه مبارک رمضان پیک مصرف دارد شکر است و بر اساس گزارشات تا امروز مشکلی در توزیع نیست.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: در بازار شکر کمبود عرضه وجود ندارد و زمانی که شکر به واحد بسته بندی می‌رسد هزینه بسته بندی آن محاسبه می‌شود و قیمت دوم پیدا می‌کند.

مفتح گفت: تغییری در نرخ شکر انجام نمی شود چون هیچکدام از عوامل تعیین کننده نرخ، تغییر نکرده است و توزیع هم به شکل گسترده ادامه خواهد داشت و مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پیک مصرف شکر در ایام عید و ماه رمضان است که عمده تولید کنندگان قبل از مام رمضان و ایام عید سهمیه را دریافت می کنند و شکر جزو کالاهایی است که در توزیع آن مشکلی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: قیمت اعلام شده و پنج نرخ برای شکر صحیح نیست و محدودیتی در توزیع شکر وجود ندارد.

وی ادامه داد: مازاد شکر به ذخایر استراتژیک افزوده شده است و لزوماً جمع واردات و تولید داخلی، مصرف نیست بلکه بخشی از آن ذخایر استراتژیک کشور است که در همه کالاها اعمال می شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: میانگین مصرف شکر در کشور حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: باید نرخ شکر در بخش صنف و صنعت جدا شود ولی در بخش خانوار نرخ هشت هزار و ۷۰۰ تومان است و در حال حاضر اعمال می شود.

مفتح اضافه کرد: شکر تولید داخل و وارداتی با نرخ بازرگانی دولتی توزیع می شود و بخش عمده تولید داخل به بازرگانی دولتی فروخته می شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: اگر کرایه حمل، هزینه های بانکی، خرده فروشی و عمده فروشی را در نظر بگیریم نرخ شکر اعلام شده صحیح است.

وی افزود: شکر با قیمت ۶ هزار و ۳۰۰ تومان به واحدهای بسته بندی می رسد که این واحدها با در نظر گرفتن هزینه مالی، بسته بندی و غیره به قیمت هشت هزارو ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده می رسانند و شکر با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان هم برای صنف و صنعت است.

مفتح ادامه داد: پنج نرخ برای شکر صحیح نیست بلکه مبنای آن متفاوت است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در باره برنامه ریزی برای بازار شکر گفت: برنامه ریزی بر اساس روال سابق است البته در ابتدای فصل برداشت نیشکر و چغندر بهاره در خوزستان هستیم و در پایان تابستان چغندری ها به بازار می آیند و الان در فصل برداشت هستیم البته موجودی خوبی هم داریم با توجه به اینکه خریدهای خوبی هم انجام شده است و کمبود حدود یک تا یک و نیم میلیون تن از بازارهای خارجی خریداری شده که بخشی از آن ترخیص شده و بخش دیگر در حال ترخیص یا حمل به کشور است.

وی افزود: افق بازار شکر، روشن است و مشکلی در این بازار نخواهیم داشت.

مفتح ادامه داد: تغییری در نرخ شکر انجام نمی شود چون هیچکدام از عوامل تعیین کننده نرخ، تغییر نکرده است و توزیع هم به شکل گسترده ادامه خواهد داشت و مشکلی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: واردات برای بخش خصوصی در حال انجام است که با ارز نیما می توانند وارد کنند.

کد خبر: ۸۶٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha