۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
نوسانات قیمت کالاها ناشی از سیاست‌های پولی و ارزی دولت است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نوسانات قیمت کالاها ناشی از سیاست‌های پولی و ارزی دولت است

دولت باید با طراحی سازوکاری مناسب زمینه خرید خودرو، لوازم خانگی و هر نوع کالاهای مصرفی که در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت، مردم برای تامین آن با مشکل روبه رو هستند را فراهم کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عزت اله اکبری تالارپشتی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: نوسانات قیمت کالاها در بازار داخلی ناشی از سیاست‌های پولی و ارزی دولت است در واقع ناکارآمدی دولت موجب کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه رشد بهای کالاها و قطعات وارداتی شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای چگونگی تامین لوازم خانگی ارزان قیمت نیز افزود: دولت باید با طراحی سازوکاری مناسب زمینه خرید خودرو، لوازم خانگی و هر نوع کالاهای مصرفی که در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت‌ها، مردم برای تامین آن با مشکل روبه رو هستند را فراهم کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر می‌توان مشکل زوج‌های جوانی که در حال تشکیل خانواده‌ هستند را از طریق ارائه تسهیلات، رفع کرد؛ به طور مثال خودرو یا لوازم خانگی به صورت اقساط به این افراد داده شود به گونه ای که افراد خودرو را تحویل گرفته و قیمت آن را به صورت اقساط ماهانه پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت باید با برنامه ریزی درست از مصرف کنندگان حمایت کند در صورت تحقق این امر نه تنها نیاز مردم برطرف می‌شود بلکه بازار کالاهایی مانند لوازم خانگی و خودرو نیز تعدیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و  معادن مجلس شورای اسلامی همچنین درباره توان تولیدکنندگان داخلی برای تامین لوازم خانگی موردنیاز بازار، تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند از طریق واردات تکنولوژی‌های موردنیاز یا مشارکت با شرکت‌های خارجی به بازارهای جهانی راه یابد اما تحقق این مهم در گرو حمایت دولت از تولیدکنندگان است.

کد خبر: ۸۶٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha