۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
افزایش نجومی قیمت مسکن و شیوه نادرست توزیع مرغ گویای مدیریت دولتمردان
عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد

افزایش نجومی قیمت مسکن و شیوه نادرست توزیع مرغ گویای مدیریت دولتمردان

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: سوال من از آقای جهانگیری است که تورم فروردین ماه و یا گرانی ۸۰۰ درصدی مسکن در سال گذشته را چه کسی تحمیل کرد!؟

به گزارش بازار علیرضا سلیمی در واکنش به اظهارت اسحاق جهانگیری در فضای مجازی کلاب هاوس، گفت: فرار از زیر بار مسئولیت هنر آقای جهانگیری است و اکنون که تشت رسوایی ارز جهانگیری به زمین افتاده است به جایی پاسخگویی شیوه فرار به جلو و خنجر کشیدن به صورت دیگران را انتخاب کرده در حالی که به خوبی می‌داند آنچه موجب تورم و گرانی‌ها شده افزایش نقدینگی در سطح کشور است و این افزایش نیز به دلیل چاپ پول بدون پشتوانه، کم کاری دولت و برداشت از صندوق توسعه است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت عُرضه آوردن پول‌های خارج از کشور به داخل را نداشته و این مهم دلیل دیگری بر گرانی‌ها است، ادامه داد: متاسفانه جهانگیری گمان می‌کند اکنون در عهد قاجار به سر می‌بریم و مردم متوجه اظهارنظرهای پوپولیستی و غیرعلمی وی نمی‌شوند در حالی منشاء تورم افزایش پایه پولی و نقدینگی است.

گرانی ۸۰۰ درصدی مسکن در سال گذشته را چه کسی به مردم تحمیل کرد؟
وی با یادآوری اینکه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هنوز اجرای نشده است و حتی اکثر حقوق‌ها نیز مانند سال گذشته پرداخت می‌شوند، افزود: سوال من از آقای جهانگیری است که تورم فروردین ماه و یا گرانی ۸۰۰ درصدی مسکن در سال گذشته را چه کسی تحمیل کرد!؟ در حالی که رئیس‌جمهور بی‌خبر از کشور، مردم را تشویق می‌کنند به جای گوشت، میگو  بخورند که قیمت آن چندین برابر است!

سلیمی تصریح کرد: باید به آقای جهانگیری گفت؛ دوره عدم نظارت مجلس و قرار داشتن قدرت در دستان یک یا دو نفر تمام شده و به خوبی مشخص است عصبانیت این آقا به دلیل نظارت‌های مجلس است و اینکه باید پاسخ دهد ۱۸ میلیارد دلار را چه کردید؟ اما همچنان طلبکارانه از مردم و مجلس رفتار می‌کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به بخشی از صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور در کلاب هاوس مبنی بر اینکه دولت مانده است قانون بودجه ۱۴۰۰ را چگونه اجرایی کند، تصریح کرد: آقای جهانگیری شما که هیچگاه قانون را عمل نکرده‌اید چطور اکنون مانده‌اید که چطور به قانون عمل کنید در حالی که سال‌های گذشته -که مجلس همسو با دولت بود- قانون بودجه اجرا شده نزدیک به ۷۰ درصد از مصوبه مجلس انحراف داشته است لذا باید پرسید آن زمان چرا قانون را اجرا نکرده‌اید!؟ آقای جهانگیری طوری صحبت می‌کند که گویی عابد و زاهد است و این توهین به شعور مردم است.

شما حتی توان سامان دادن روغن را هم در کشور ندارید
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت کنونی "قانون گریزترین" دولت در تاریخ ایران است، گفت: باید به آقای جهانگیری گفته اکنون وقت حساب پس دادن است نه شعار دادن، در حالی که شما حتی توان سامان دادن روغن را هم در کشور ندارید.

وی همچنین خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور، اظهار کرد: آقای  جهانگیری به شما هشدار می‌دهم در اظهارنظرهای خود از شهید سلیمانی هزینه نکنید و نباید وقتی کم می‌آورید از شهدا سوءاستفاده کنید درواقع با اعتقادات مردم بیش از این بازی نکنید!

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما می‌دانیم علت این فریادها رسوایی آقای ظریف است، متاسفانه شما انقدر ساده هستید که در برجام کلاه گشادی بر سرتان کردند و اکنون در وین زیر پای‌تان پوست خربزه می‌اندازند لذا باید به آقای جهانگیری گفت؛ حواس مردم را از مذاکرات وین پرت نکنید، مگر رسوایی بزرگتری در راه است که سران دولت دست به دست هم دادند که این رسوایی را بپوشانند!؟

کد خبر: ۸۶٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha