۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
افزایش ۳۰ درصدی سهم اعتبارات آموزش‌وپرورش از شرکت گاز ایران
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:

افزایش ۳۰ درصدی سهم اعتبارات آموزش‌وپرورش از شرکت گاز ایران

آرادان – نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از درآمدهای شرکت گاز به آموزش‌وپرورش اختصاص داشت، گفت: این اعتبار در بودجه سال آینده ۳۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا کاتب پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان آرادان به میزبانی آموزش‌وپرورش این شهرستان ضمن بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ۵۰ درصد از درآمدهای شرکت ملی گاز ایران را به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص داد، اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ درصد از درآمدهای شرکت ملی گاز به آموزش و پروش اختصاص یافت که اکنون این رقم با افزایش ۳۰ درصدی در بودجه سال آینده محقق می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌ها و امکانات آموزش‌وپرورش برای ایجاد تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بیان کرد: اعتبارات حاصل از درآمدهای شرکت گاز باید در حوزه نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور هزینه شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سهم بودجه آموزش‌وپرورش در فصل بودجه سال گذشته از ۱۱ درصد به ۱۳ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: در بودجه سال آتی نیز تقویت اعتبارات این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد.

کاتب با تأکید بر اینکه وزارت آموزش‌وپرورش یکی از ارکان توسعه‌ای نظام محسوب می‌شود، یادآور شد: طرح افزایش رتبه‌بندی معلمان تا سه هزار میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد داده‌شده است و اجرای این طرح از دیگر اولویت‌های مهم و اساسی است.

وی بابیان اینکه توسعه زیرساخت‌های آموزشی در کشور از سرفصل‌های مهمی است که در لایحه بودجه سال آینده به آن توجه ویژه‌ای شده است، اضافه کرد: دانشگاه تربیت‌معلم آرادان یک ظرفیت مهم در حوزه آموزش‌وپرورش این منطقه بوده و این در حالی است که این دانشگاه مدت طولانی غیرفعال ولی با اهتمام ویژه مسئولان سال گذشته مجدد راه‌اندازی و احیا شد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت اعتبارات این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان آرادان ظرفیت خوبی برای شهرستان‌های گرمسار، آرادان و بخش ایوانکی ایجاد می‌کند و همچنین می‌توان از این ظرفیت برای پذیرش دانشجویان تربیت‌معلم در منطقه شرق تهران نیز بهره‌برداری کرد.

کد خبر: ۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha