۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
 ارزش صادرات یک ماهه مازندران ۱۶ میلیون دلار است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

ارزش صادرات یک ماهه مازندران ۱۶ میلیون دلار است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران ارزش صادرات این استان طی ماه گذشته را بیش از ۱۶ میلیون دلار بیان کرد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره صادرات ۱۲۲ هزار تن کالا از استان طی ماه گذشته به کشورهای مختلف، ارزش آن را بیش از ۱۶ میلیون دلار بیان کرد و گفت: کالاهای استان به کشورهای مختلفی از جمله روسیه، عراق، قزاقستان، ترکمنستان و غیره صادر شده است.

وی با اشاره به تنوع اقلام صادراتی در استان سیمان، فرآورده های لبنی، مواد پلاستیکی، معدنی و غیره را از جمله این اقلام عنوان کرد و گفت: میزان صادرات استان در ماه قبل از نظر حجم ۴۰ درصد بیشتر شده است.

وی توسعه و افزایش صادرات را از جمله مولفه ها برای تحقق شعار سال بیان کرد و مانع زدایی و پشتیبانی از تولیدکنندگان برای صادرات را امری مهم تلقی کرد و گفت: باید موانعی نظیر حقوق گمرکی و بی ثباتی در نرخ ارز را حل کنیم.

مهاجر از جمله کارها برای رفع موانع تولید را بر پایی شورای گفتگو، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ذکر کرد و گفت: سال گذشته از ۵۰ مصوبه شورا ۳۲ مصوبه اجرایی شد و ۴۵ مصوبه ملی و فراگیر نیز تهیه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بر لزوم حمایت از بخش تولید و کار در استان تاکید کرد و گفت: تاکنون قوانین مربوط به خصوصی در استان خوب اجرایی نشده و دستاوردی نداشته است.

کد خبر: ۸۶٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha