۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
فعالان اقتصادی همدان فرصت حضور در نمایشگاه ارمنستان را مغتنم شمارند
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

فعالان اقتصادی همدان فرصت حضور در نمایشگاه ارمنستان را مغتنم شمارند

همدان - رئیس اتاق بازرگانی همدان با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی همدان باید فرصت حضور در نمایشگاه ارمنستان را مغتنم شمارند، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی و ایجاد بازارهای صادراتی است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر زبردست بعدازظهر شنبه در نشست تشریح ظرفیت ها و شرایط اعزام تیم تجاری به کشور ارمنستان برای حضور در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایروان_ ارمنستان که با حضور مهدی سعیدالذاکرین مدیر عامل شرکت پارس رستاک(مجری برگزار کننده نمایشگاه) و برخی دیگر از مدیران سازمان صنعت، معدن وتجارت، شرکت شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و سازمان جهاد کشاورزی استان همدان برگزار شد با اشاره به برخی ظرفیت ها و توانمندی های موجود برای سرمایه گذاری در کشور ارمنستان اظهار کرد: این نمایشگاه از تنوع بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و ایجاد بازارهای صادراتی به خصوص برای  شرکت های دانش بنیان است که باید مغتنم شمرده شود.

رئیس اتاق بازرگانی همدان افزود: با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم با همراهی نهادهای ذیربط و تدارک پاویون تخصصی استان همدان فضایی مناسب برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان در موارد مختلف و ایجاد بازارهای صادراتی فراهم آوریم.

دبیر کل اتاق بازرگانی همدان نیز در این جلسه ضمن اشاره به مزیت های تخصصی این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد با حضور شرکت های معتبر استان و اعزام تیم تجاری بتوانیم ظرفیت ها و توانمندی های استان همدان را در زمینه های مختلف برای ایجاد بازارهای صادراتی به خوبی معرفی کنیم.

گسترش و همه گیری ویروس کرونا تا حد زیادی سرعت فعالیت های برون مرزی نمایشگاهی را کند کرد و مشکلاتی را برای برخی فعالان اقتصادی رقم زد

وی تاکید کرد: متاسفانه گسترش و همه گیری ویروس کرونا تا حد زیادی سرعت فعالیت های برون مرزی نمایشگاهی را کند کرد و مشکلاتی را برای برخی فعالان اقتصادی رقم زد که امیدواریم این موضوع  به برگزاری این نمایشگاه آسیبی نزند.

مدیرعامل شرکت پارس رستاک نیز از آخرین شرایط اقتصادی و تجاری کشور ارمنستان و نحوه حضور شرکت ها در این نمایشگاه سخن گفت و افزود: این نمایشگاه ۲۰ تا ۲۳ خرداد ماه سال جاری در زمینه های متنوعی چون صنایع و مصالح ساختمان، دکوراسیون داخلی، لوازم منزل وآشپزخانه، صنایع دستی، دارو و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، صنایع غذایی و ماشین آلات مرتبط، خدمات فنی و مهندسی، انرژی، آب و برق، صنایع بهداشتی و آرایشی، شوینده ها، نساجی، پوشاک، مصنوعات چرمی، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و  باغبانی در محل مرکز نمایشگاه های بین المللی ایروان برگزار می شود.

سعید الذاکر افزود: غرفه های موجود در این نمایشگاه در متراژ ۱۲ متر به بالا بوده و هزینه معینی از سوی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران برای اجاره برآورد شده است.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده حضور مدیران ارشد بخش های دولتی و خصوصی دو کشور  و تدارک برگزاری جلسات b۲b نیز در دستور کار این نمایشگاه قرار دارد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز در این نشست عنوان کرد: شرکت شهرک های صنعتی شرایط ویژه ای را برای شرکت های متقاضی در این نمایشگاه تدارک دیده است.

مسعود قربانی گفت: این مجموعه با یارانه هایی تحت عنوان یارانه سفر برای حضور و بازدید و یارانه غرفه و برگزاری غرفه از متقاضیان حضور در این نمایشگاه حمایت خواهد کرد.

مدیر امور فناوری پارک علم و فناوری استان همدان نیز در این نشست خواستار اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم برای افزایش میزان حضور تجار کشورهای منطقه شد.

محمد فرهانچی بر لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب در راستای افزایش سطح کیفی این نمایشگاه تاکید کرد.

کد خبر: ۸۶٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha