۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
دولت نرخ خرید تضمینی گندم را مجددا مورد بازنگری قرار دهد| هزینه گندم کاران چندین برابر شده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بازار:

دولت نرخ خرید تضمینی گندم را مجددا مورد بازنگری قرار دهد| هزینه گندم کاران چندین برابر شده است

اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید موضوع نرخ خرید تضمینی گندم را مجددا مورد بازنگری قرار دهد چرا که اگر ما به این بخش کمک نکنیم باید با نرخ چند برابری دست به واردات گندم بزنیم.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و ایرادات به این مسئله گفت: متاسفانه دولت امسال هم در مورد تعیین نرخ خرید تضمینی گندم بهایی به تصمیمات مجلس در این بخش نداد و تنها هزار تومان نرخ خرید تضمینی گندم را افزایش داد.

این نماینده مجلس با اشاره به بالا رفتن قیمت سموم و کود شیمیایی کشاورزی اظهار داشت: بنده در مذاکراتی که با برخی کشاورزان حوزه انتخابیه خودم داشتم مطلع شدم که کشاورزان با تعیین رقم اخذ شده نمی‌توانند هزینه‌های خود در این بخش را تامین کنند.

وی تاکید کرد: ما در این زمینه منتقد بوده و پیگیر هستیم تا نرخ خرید تضمینی گندم را بالا ببریم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در کل خواسته ما این است که دولت موضوع نرخ خرید تضمینی گندم را مجددا مورد بازنگری قرار دهد چرا که اگر ما به این بخش کمک نکنیم باید با نرخ چند برابری دست به واردات گندم از خارج از کشور بزنیم و بهتر است ما با افزایش نرخ خرید گندم، گندم را از کشاورزان خودمان بخریم.

اسماعیلی اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی حوزه کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم به هیچ وجه به صرفه نیست چرا که ما با افزایش قیمت کود اوره، کود شیمیایی، بالا رفتن هزینه کارگری و کرایه زمین مواجه هستیم.

کد خبر: ۸۶٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha