۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
اصلاح ساختاری در لایحه بودجه انجام نشد/ افزایش درآمدهای مالیاتی با شیب تند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اصلاح ساختاری در لایحه بودجه انجام نشد/ افزایش درآمدهای مالیاتی با شیب تند

تفرش - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت توقع داشتیم، که اصلاح ساختاری در بودجه ۹۹ انجام دهد، اما عملا شاهد تغییرات جزئی در لایحه بودجه ارائه شده هستیم.

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که نگاه دولت به نفت در بودجه ۹۹ در بخش درآمد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، اظهار داشت: اما می دانیم، که تراز هزینه‌های جاری کشور بر اساس لایحه در این بخش ۱۰۷ هزار میلیارد تومان منفی بوده و درآمدهای بخش عمومی نیز دچار کسری است.

وی با بیان این که بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری دو توقع از دولت داشتیم، گفت: توقع داشتیم، بودجه سال آینده متفاوت از بودجه سنوات گذشته باشد و یک اصلاح ساختار جدی را در آن ببینیم، اما عملا اتفاق خاصی در لایحه بودجه ارائه شده دیده نمی شود و خود دولت نیز بر این که اصلاح ساختار بودجه انجام نشده است، اذعان دارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تغییرات لایحه بودجه نسبت به سال های گذشته را جزئی خواند و اضافه کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۹۹ شیب تندی دارد، در حالی که به خوبی مشخص است، که وصول چنین مالیاتی در شرایط اقتصادی کنونی عملی نیست.

کد خبر: ۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha