۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
پیش بینی عملکرد فولاد در ۱۴۰۰

پیش بینی عملکرد فولاد در ۱۴۰۰

با توجه به آمارهای منتشر شده از عملکرد تولید کنندگان فولاد در سال ۹۹، وضعیت تولید نسبت به سال ۹۸ بهبود یافته است و برای سال ۱۴۰۰ نیز پیش بینی می شود تولید در صنعت فولاد رشد قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، با توجه به آمارهای منتشر شده از عملکرد تولید کنندگان فولادی در سال ۹۹، وضعیت تولید فولاد در این سال نسبت به سال ۹۸ بهبود یافته است و برای سال ۱۴۰۰ نیز پیش بینی می شود تولید در صنعت فولاد با رشد قابل توجهی رو به رو شود.

رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این رابطه بیان کرد: با آمارهایی که در خصوص تولید و فروش فولاد منتشر شده است امکان صحت سنجی دارد و اعداد باید با آمار بنگاه‌ها، مجموع انبارها و میزان فروش داخلی و صادرات تطابق داده شود و در این صورت می توان عملکرد فولادی ها را بسنجیم.

برحسب آمارهای اشتباه و منتشر شدن آن ها توسط افرادی که از اصل داستان اطلاعی ندارند، موجب پخش این اکاذیب می شود که به عنوان مثال برخی از تجار ماده اولیه را خریداری کردند اما به دلیل شرایط کشور قادر به صادرات نشده‌اند و این مواد در انبارها به صورت ذخیره باقی ‌مانده‌ و یا وارد خطوط تولید آنها شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه افزود: آمار درست و کامل شرکت های فولادی در آخر خرداد ماه منتشر می شود که با توجه به آمارهای دقیق می توان به عملکردهای فولادی ها در سال ۹۹ پی برد. با این حال صنعت فولاد کشور در سال ۹۹ تولید ۳۰ میلیون تن فولاد داشته است و برای سال جاری تولید بیش از ۳۲ تا ۳۴ میلیون تن فولاد پیش بینی شده است که بیانگر پیشرفت روز افزون این صنعت در کشور است.

همچنین رسول خلیفه سلطانی در رابطه با توازن بین عرضه و تقاضای فولاد، گفت: در تمامی حوزه ها مهمترین مشکل در حوزه تامین مواد اولیه است و در بخش فولاد تعادل بین عرضه و تقاضا وجود دارد و تمام حلقه ها در صنعت فولاد هماهنگ با یکدیگر رشد می کنند. در صورتی که تولید ۳۰ میلیون تن فولاد گزارش می شود و برای آینده نیز روند رو به رشدی در نظر گرفته می‌ شود، که با این حال امکان توسعه و گسترش در تمامی حوزه ها وجود دارد باید این موضوع را برای آینده نیز در نظر بگیریم که هرچه در بخش های مختلف سنگ آهن مانند تولید و یا حمل نقل، سرمایه گذاری کنیم می توانیم در حفظ ظرفیت های تولید موفق تر باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: فروش داخلی و صادرات با میزان تولید به یکدیگر وابسته است که اگر تنظیم بازار را به صادرات ربط ندهیم و تنظیم بازار مشکلی برای صادرات ایجاد نکند، صادرات فولاد کشور به دور از حواشی و مشکلات کنونی به آسانی صورت خواهد گرفت. باید توجه داشت که اگر میزان تولید در کشور بیشتر از مصرف داخلی باشد دیگر نگرانی برای تنظیم بازار وجود ندارد و بایستی در جهت صادرات گام برداشته شود.

کد خبر: ۸۶٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha