۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
امسال بیش از ۸۰ هزار طرح جدید اجرا می‌کنیم
مدیرعامل بنیاد برکت:

امسال بیش از ۸۰ هزار طرح جدید اجرا می‌کنیم

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امسال با توجه به شعار سال برای کسب و کارهایی که بر اثر کرونا آسیب دیدند و یا حتی تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند بیش از ۸۰ هزار طرح خرد اجتماع محور، اجرا می‌کنیم.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی افزود: با اجرای این طرح ها، ۲۴۰ هزار شغل رونق می‌گیرد و پیش بینی ما این است که ۳۰ درصد از این طرح‌ها برای آسیب دیدگان از کرونا باشد.

وی اضافه کرد: از ۸۰ هزار طرح خرد اجتماع محور بیش از ۴ هزار طرح در حوزه پوشاک خواهد بود.

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: با توجه به شعار سال گذشته که جهش تولید نام داشت و تاکید مقام معظم رهبری برای تولید پوشاک داخلی، بنیاد برکت سرمایه گذاری در این طرح‌ها را شروع کرد و با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام، تقریباً ۶ هزار و ۶۰۰ طرح را در بخش‌های طرح کوچک و متوسط حمایت کردیم.

مدنی افزود:‌در بخش تولید پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه و کیف و کفش بیش از ۲۳ هزار شغل ایجاد شد که در مجموع ۴۲۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: ۱۴۵ میلیارد تومان از این مبلغ سرمایه گذاری را بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام انجام داده که منجر به احیای ۲۷۵ میلیارد تومان از سرمایه مردم نیز شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت افزود: ۲۰ درصد از ۶ هزار و ۶۰۰ طرحی که امروز به بهره برداری رسید شامل طرح‌های آسیب دیده از کرونا است که با سرمایه گذاری این کسب و کارها احیاء شدند.

مدنی با اشاره به این که در مراحل اجرای طرح‌های ذکر شده متوجه ایده‌های خوبی شدیم، گفت: برای دسترسی به آن‌ها رویداد ملی چرخ برکت را برگزار کردیم که ۶۰۰ کار آفرین در حوزه پوشاک مراجعه و طرح‌های خود را ثبت کردند، ۱۲۰ ایده از این ایده‌ها به طرح کسب و کار رسید که بنیاد برکت روی آن‌ها تمرکز کرد که بخشی از این طرح‌ها امروز در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

کد خبر: ۸۶٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha