۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
سهم پایین بخش خصوصی از پروژه‌های عمرانی/ نباید بار پروژه‌های عمرانی را تنها بر دوش دولت گذاشت
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

سهم پایین بخش خصوصی از پروژه‌های عمرانی/ نباید بار پروژه‌های عمرانی را تنها بر دوش دولت گذاشت

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه سهم بخش خصوصی از حوزه عمرانی کشور بسیار ضعیف است و این بدین معناست که ما از بخش خصوصی در حوزه های عمرانی استفاده نمی کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی نقش مهمی در توقف پروژه های عمرانی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی از جمله قیر افزایش سرسام آوری پیدا کرده و قیر گونی ۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و همچنین قیمت میلگرد که نقش مهمی در پروژه‌های عمرانی دارد هم افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه منابع لازم پیمانکار در قالب اوراق پرداخت می‌شود، تاکید کرد: به عنوان مثال مسئولین در طلب پیمانکاران ۱۰۰ میلیارد تومان به آنها اوراق می‌دهند این در حالی است که ارزش آن اوراق ۶۰ میلیارد است و باید ۴۰ تا ۴۵ درصد قیمت را کاهش دهند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین متاسفانه سهم بخش خصوصی از حوزه عمرانی کشور بسیار ضعیف است و این بدین معناست که ما از بخش خصوصی در حوزه های عمرانی استفاده نمی کنیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه یک میلیون نفر در پروژه‌های عمرانی کشور مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: اگر پروژه های عمرانی کشور راه بیفتند بسیاری از واحدهای تولیدی ما فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه نباید همه بار در زمینه پروژه‌های عمرانی را بر دوش دولت گذاشت، گفت: اعتبارات دولت در این زمینه محدود است لذا بخش خصوصی باید پای به میدان گذاشته و پروژه‌های عمرانی را فعال کند بنابراین ما باید ظرفیت‌سازی لازم را در زمینه پروژه‌های عمرانی مدنظر قرار دهیم.

کد خبر: ۸۵٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha