۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
بیمه شدن داوطلبان مقابله با آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها
رئیس سازمان جنگل‌ها اعلام کرد

بیمه شدن داوطلبان مقابله با آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها

منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور گفت: داوطلبانی که در زمان بحران و حریق مراتع و جنگل‌های کشور کمک و امدادرسانی کنند، بیمه می‌شوند.

به گزارش بازار، مسعود منصور در آئین رونمایی از میدان جنگلبان به مناسبت روز جنگلبان، ضمن گرامیداشت شهید جنگلبان شهید بیرقی گفت: برای بهبود وضعیت جنگلبان‌ها در ابتدا اقدام فرهنگی باید صورت گیرد یعنی این که در جامعه و سطح شهر، استان و کشور جنگلبانان از جایگاه شایسته برخوردار شوند و ارزش کارشان مشخص شود و نامگذاری‌ها یکی از آن کارهایی است که برای پاسداشت و هویت بخشی برای جنگلبانان انجام شد.

وی ادامه داد: گام دوم این است که آنان برای انجام وظایف شان از تجهیزات و امکانات مناسبی برخوردار باشند که در این زمینه نیز تجهیزات دفاعی آنان به روز شد.

منصور گفت: تقویت شبکه بیسیم و تجهیزات دفاع شخصی از دیگر اقداماتی بود که برای جنگلبانان در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: همکاران ما که در مجموعه سازمان جنگل‌ها اشتغال به کار دارند و داوطلبانی که در زمان بحران امداد و کمک رسانی می‌کنند و احتمال آسیب رسیدن به آنان وجود دارد یا حتی جان خود را از دست می‌دهند، در این رابطه چند اقدام انجام دادیم و داوطلبان و افرادی که تحت حمایت کاری ما هستند آنان را پوشش بیمه‌ای بی نام کردیم که در مواقع بحران خدمات رسانی می‌کنند تا لحاظ جانی در ایمنی کامل باشند.

منصور تصریح کرد: قانون مدیریت بحران نیز طبق ماده ۲۰ آئین نامه خود داوطلبان و کسانی را که در مواقع بحران دچار آسیب می‌شوند یا جان خود را از دست می‌دهند، فداکاران خدمت می‌نامد که از یک سری تسهیلات برخوردار شوند و در آئین نامه‌ای که در حال تصویب است نیز این موارد ذکر شده است بنابراین با تصویب آئین نامه برای جبران خدمات فداکاران خدمت اقدام مناسبی صورت می‌گیرد که ان شاء الله این آئین نامه توسط دولت، مجلس و قوه قضائیه زودتر تصویب شود.

وی با اشاره به تصویب آیین نامه قضایی حمایت از جنگل بانان و محیط بانان گفت: آیین نامه قضایی حمایت از محیط بانان و جنگل بانان نیز که تصویب شد در خصوص صدمه زدن و صدمه دیدن این نیروهای خدوم بود که مورد حمایت قرار گرفت، اما یک خلا قانونی دارد که برای تبیین و شفافیت آن باید کار کرد و یک ماه است که این آئین نامه به سراسر کشور ابلاغ شده است.

رئیس سازمان جنگل و منابع طبیعی کشور در پاسخ به خشکسالی و آتش سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: از اسفند ماه در این رابطه ستادی تشکیل دادیم و با مجموعه‌های مختلفی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و مسئولان استانی مکاتبه کردیم و اقداماتی نیز انجام شده و ستادهای استانی نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با بحث اعزام بالگرد در زمان حریق نیز اقدامات لازم با وزارت دفاع انجام شده است که چندین بار نیز برای آتش سوزی‌های اخیر نیاز به بالگرد داشتیم که وزارت دفاع کمک رسانی کرد.

منصور ادامه داد: برای همیاران طبیعت که در زمان بحران خدمات رسانی می‌کنند؛ گروه‌های منطقه‌ای، محل استقرار و ماموریت شان را برای مهار کردن آتش سوزی مشخص کردیم.

وی افزود: اقدام بعدی تهیه دمنده، لباس، کفش و پوشش اطفای حریق بوده که این‌ها را آماده کردیم و از هفته آینده در استان‌ها توزیع می‌شود.

نگرانی ما از طغیان آفات درختان است
رئیس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور گفت: نگرانی دیگری که در کنار حریق امسال برای ما وجود دارد به دلیل شدت گرما و خشکسالی، طغیان آفات در جنگل‌ها و مراتع است و نهال کاری‌های زیادی که در اسفند ماه انجام داده ایم نیاز به آبیاری بیشتری دارد که در این رابطه نیز پیش بینی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم امسال شعار و پویش " نه به حریق و خشکسالی" محقق شود.

کد خبر: ۸۵٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha