۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
شناور باری در خرمشهر قبل از برخورد با پُل مهار شد
معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر:

شناور باری در خرمشهر قبل از برخورد با پُل مهار شد

خرمشهر- نجفی زاده، معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از مهار یک شناور باری رها شده در کارون، قبل از برخورد با پل شهید جهان آرا این شهر خبر داد.

سیدامین نجفی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر امروز یک فروند شناور باری مستقر در ساحل رودخانه کارون به دلیل بریده شدن طناب مهار، در این رودخانه رهاشده بود به طوری که هر لحظه احتمال برخورد این شناور به پل شهید جهان آرا و وارد کردن  خساراتی به پل و آسیب و غرق شدن شناور وجود داشت.

وی افزود: با اعلام مرکز فرعی تجسس و نجات دریایی بندر خرمشهر، تیم‌های عملیاتی امداد و نجات این بندر به موقعیت اعزام و با تلاش نیروها این شناور مهار و عملیات جا به جایی آن به موقعیتی ایمن انجام شد.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر توضیح داد: در این عملیات که بیش از دو ساعت به طول انجامید یک فروند یدک کش و دوفروند قایق به همراه کارشناسان امداد و نجات دریایی بندر خرمشهر شرکت داشتند.

نجفی زاده عنوان کرد: مطابق گزارش فرمانده درصحنه این عملیات، شناور پارسیان در حالی مهار شد که کمتر از ۵۰ متر تا پل فلزی شهید جهان آرا فاصله داشت که در صورت برخورد می‌توانست علاوه بر ورود خساراتی به پل و غرق بخشی از شناور، باعث ایجاد محدودیت در تردد در این رودخانه می‌شد.

کد خبر: ۸۵٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha