۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
۴۵۰ شرکت دانش بنیان بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشتند
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری:

۴۵۰ شرکت دانش بنیان بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشتند

شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری گفت: صندوق نوآوری تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای اجرای آن‌ها تامین مالی کرده است و ۴۵۰ شرکت دانش بنیان صادراتی نیز بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته‌اند.

به گزارش بازار به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، مرضیه شاوردی، جایگاه ایران در زمینه توسعه نوآوری را قابل توجه دانست و افزود: در بین رهبران نوآوری در جهان، ایران جایگاه ۶۷ را کسب کرده است و در منطقه نیز جزو سه کشور اول برتر قرار دارد. این جایگاه به دلیل خروجی‌های بالای دانشی و خلاقانه در ایران است. جایگاه ایران در زمینه سرانه ثبت پتنت در رتبه ۱۴ و در زمینه سرانه ثبت علامت تجاری در جایگاه اول و در زمینه سرانه ثبت طرح صنعتی در جایگاه ۱۴ قرار دارد.

شاوردی در مورد نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در زیست‌بوم نوآوری کشور نیز گفت: صندوق نوآوری در عالی‌ترین سطح برای تامین مالی زیست‌بوم نوآوری طراحی شده و از نهادهای تامین مالی کوچکتر مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز برای توسعه خدمت‌رسانی به این زیست بوم حمایت کرده است. بر اساس این رویکرد صندوق نوآوری تاکنون ۳ هزار طرح نوآورانه را تایید کرده و حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای اجرای آن‌ها تامین مالی کرده است و ۴۵۰ شرکت دانش بنیان صادراتی نیز بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات داشته‌اند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: خدمات مالکیت فکری صندوق نوآوری از اواسط سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۵۰۰ درخواست را بررسی کردیم و امیدواریم شاخص جهانی ایران را در این زمینه ارتقاء دهیم.

کد خبر: ۸۵٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha