۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
۳ هزار و ۳۰۰ رمز ارز غیرمجاز به برق مازندران خسارت زد
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

۳ هزار و ۳۰۰ رمز ارز غیرمجاز به برق مازندران خسارت زد

ساری- مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از کشف و ضبط بیش از سه هزار و ۳۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز طی یکسال گذشته در استان خبر داد و گفت: این ماینرهای غیرمجاز به شبکه برق خسارت زدند.

به گزارش بازار به نقل از برق مازندران، فرزاد سپری با اشاره به کشف و ضبط بیش از سه هزار و ۳۵۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در یک سال گذشته اظهار داشت: بکارگیری غیرمجاز دستگاه‌های ماینر با استفاده غیرقانونی انرژی برای استخراج رمزارز ظرف یک سال اخیر خساراتی را به شبکه های توزیع برق وارد کرده است.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر سه هزار و ۳۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۸۱ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز توسط همکاران و مسئولان تست و بازرسی استان و امورهای توزیع برق با هماهنگی مسئولان قضایی و با همکاری ماموران انتظامی در نقاط مختلف مازندران کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی از توانیر با کلیه این مشترکین برخورد و مبلغی معادل ۶۸ میلیارد ریال بهای انرژی بابت جریمه این دسته از مشرکین صادر شده است.

سپری افزود: پارسال با وجود تمامی مشکلات نزدیک به ۱۹ هزار کنتور معیوب در این شرکت تعویض شده و میزان انرژی معادل ۱۵ میلیون کیلووات ساعت از این محل به مجموع فروش انرژی شرکت اضافه شده است.

وی ادامه داد: به منظور مدیریت دارایی و استفاده بهینه از سرمایه های شرکت و کاهش هزینه ها قراردادی با یکی از شرکت های کنتورسازی منعقد تا قریب به ۲۰ هزار کنتور معیوبی که تعویض شده بودند تعمیر تا مجدداً به چرخه استفاده شرکت توزیع وارد شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: به منظور مقابله با پدیده شوم برق های غیرمجاز و با استفاده از روش های مختلف کنترل مصارف مشترکان تعداد سه هزار و ۵۰۰ مشترک دارای تخلف در استفاده از انرژی برق شناسایی و مطابق دستورالعمل های موجود با آن‌ها برخورد صورت گرفته است که از این محل نیز نزدیک به ۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی به میزان فروش شرکت اضافه شد.

کد خبر: ۸۵٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha