۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
خروج گندم از زنجان غیرقانونی است/ عدم صدور مجوز
استاندار زنجان:

خروج گندم از زنجان غیرقانونی است/ عدم صدور مجوز

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه میزان مصرف گندم در استان زنجان باید به صورت دقیق احصا شود، گفت: مجوز خروج گندم از استان داده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد برداشت و خرید گندم و دانه های روغنی استان در محل استانداری زنجان گفت: طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان میزان تولید گندم استان نسبت به سال زراعی قبل کاهشی است.

وی از تشکیل ستاد برداشت و خرید گندم تحت نظر معاونت اقتصادی استانداری خبر داد و گفت: فرمانداران نیز نسبت به تشکیل چنین ستادی در شهرستان ها اقدام کنند و با تشکیل این ستاد از قاچاق گندم و مشکلات مختلف در استان در این زمینه جلوگیری می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه شرکت غله استان گزارش روزانه وضعیت گندم را به خوبی ارائه دهد، ابراز داشت: تامین سوخت مورد نیاز کمباین ها نیز از سوی دستگاه های متولی انجام خواهد شد. 

حقیقی افزود: باید با انسجام بخشی، اتحاد و تلاش مضاعف خرید حداکثری محصول استراتژیک گندم در استان انجام شود و سهمیه کارخانجات خارج از استان نیز با برنامه ریزی لازم تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه کنترل نیروهای امنیتی موضوع گندم را باید به جد مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: دستگاههای متولی امر نیز باید در این زمینه همکاری ها و نظارت های لازم را داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اولویت اول تامین نیاز داخل استان  است، گفت: شرکت غله نیز همکاری تنگاتنگی با نیروی انتظامی استان را در  دستور کار خود قرار دهد. 

حقیقی تصریح کرد: ۵۰ درصد ظرفیت سیلوی ابهر نیز در اختیار شرکت غله قرار بگیرد و در خصوص سیلوی خدابنده نیز طبق قانون عمل شود چرا که افزایش یک‌هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم انگیزه بهتری را برای کشاورزان ایجاد کرده تا گندم خود را تحویل بدهند. 

وی یاد آور شد: طی چند سال گذشته استان زنجان به لحاظ خرید و انتقال گندم به سیلوها جزو استانهای موفق در کشور بوده است. 

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان مصرف گندم در استان باید به صورت دقیق احصا شود، گفت: مجوز خروج محصول گندم از استان داده نخواهد شد.

کد خبر: ۸۵٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha