۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در ایران
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در ایران

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران به عنوان اولین کشور در شرق مدیترانه، طرح مدیریت سرعت را بصورت آزمایشی اجرا می‌کند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی امروز در آیین افتتاح فاز اجرایی پروژه مدیریت سرعت در ایران با بیان اینکه سرعت به عنوان یکی از عوامل خطر مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان قرار دارد افزود: ضرورت دارد با اتخاذ رویکردهای متفاوت و تاثیر گذار در روند مدیریت حوادث و کنترل تصادف شیوه و رویکرد جدی را در نظر گرفته و به مرحله اجرایی برسانیم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته سالیانه ۱هزار کیلومتر به طول بزرگراه‌های کشور افزوده شده است گفت: مجموعه اقدامات زیر ساختی و مراقبت‌های ترافیکی صورت گرفته اگرچه با کاهش تلفات مواجه بود، ولی کافی نیست و نیازمند اتخاذ تصمیمات کامل‌تر است.

اسلامی با اشاره به اینکه امروز راهبرد مدیریت سرعت را در دستور کار خود قرار می‌دهیم و از این طریق مدیریت پیاده سازی سیستم ایمنی را در کشور آغاز می‌کنیم. ادامه داد:امروز کشور ایران به عنوان پایلوت در شرق مدیترانه انتخاب شده و پیشتاز اجرای طرح مدیریت سرعت است که برای اجرای این برنامه، مدیریت سه استان، ۶محور و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

وی گفت: پیش بینی میشود اجرای این طرح در محورهای شریانی سبب کاهش تلفات و حوا ث جاده‌ای و مبنایی شود برای فرهنگ سازی جاده‌ای که به سایر استان‌های کشور تسری دهیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه نقش مردم در این بخش بسیار حائز اهمیت است و این اقدام نیازمند فرهنگ سازی برای سلامت جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه‌ها با مشارکت همه دستگاه است افزود: ارتقای ایمنی راه‌ها نیازمند تمهیدات خاص و ارتقای قابلیت‌های یک پارچه است و همکاری تمامی دستگاه‌ها در حوزه ترافیکی را می‌طلبد.

اسلامی با تاکید بر اجرای دقیق این طرح ادامه داد: دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و پلیس راهور پلیس راه، سازمان اورژانس و وزارت کشور و استانداری نسبت به نظر و پایش وضعیت و مدیریت سرعت همکاری‌های لازم را انجام دهند و به صورت ماهیانه گزارش وضعیت راه‌ها به کمیسون اطلاع دهند.

وزیر راه وشهرسازی افزود: طرح مدیریت سرعت نیازمند اعمال مدیریت پیوسته و تحقق تاثیر و موفقیت توامان است وما از دفتر سازمان بهداشت جهانی در شکل گیری پروژه مدیریت سرعت در ایران تشکر می‌کنیم و از همه دستگاه در جهت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی همکاری لازم را می‌طلبیم.

اسلامی بیان کرد: تصادفات همواره در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد بنابراین باید تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل ساخت وساز و مدیرست سیستم زیر ساختی در محورهای پیرامون شهرها انجام شود و سعی کنیم تلاقی و عبور و مرور ترددهای شهری با ترددهای مردم محلی کم‌تر تا شاهد کاهش تصافات در ۳۰ کیلومتری شهرها باشیم. همه عزیزان مستحضر هستند صرفا این اقدامات یکی از عوامل مهم و موثر در شکل گیری تصادفات است.

کد خبر: ۸۵٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha