۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
توسعه دهکده های هوشمند چینی؛ ارائه خدمات دیجیتالی کارآمد| پیشرفت مداوم در ادغام اینترنت با تولید
بازار گزارش داد؛

توسعه دهکده های هوشمند چینی؛ ارائه خدمات دیجیتالی کارآمد| پیشرفت مداوم در ادغام اینترنت با تولید

نقش فناوری اطلاعات در ارتقاء رشد اقتصادی با کیفیت بالا در چهارمین اجلاس سران چین دیجیتال مورد تاکید قرار گرفت.

بازار؛ گروه بین الملل: چین به عنوان یکی بزرگترین اقتصادها، همواره در صدد است تا سهم بیشتری از بازارها را تصاحب کرده و به عنوان اولین اقتصاد جهان شناخته شود. بر همین اساس، این کشور در سالهای اخیر برای پیشگام بودن در عرصه اقتصاد دیجیتال، تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

سال گذشته، چین با انتشار اسناد «گزارش توسعه اینترنت در چین و جهان ۲۰۲۰» اعلام کرد که اقتصاد دیجیتال این کشور از لحاظ حجم و نرخ رشد در رتبه نخست جهان قرار گرفته است. در دو سال گذشته، اقتصاد دیجیتال چین به ۳۵.۸ تریلیون یوان که ۳۶.۲ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، رسید.

در اواخر سال گذشته نیز نشستی  اقتصادی در چین برگزار و تاکید شد که توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور یکی از اصلی ترین اقدامات اقتصادی دولت در سال ۲۰۲۱ است. این مسئله نشان می دهد که زیرساختهای فناوری به عنوان کلید اصلی و کلیدی رشد اقتصادی در چین در نظر گرفته شده و زمینه را در جهت ارتقاء کیفی فعالیتهای اقتصادی و توسعه زیر ساختهای  اقتصاد دیجیتال فراهم کرده است.

در همین راستا، چند روز پیش نیز مدیرعامل صندوق بین المللی پول در مجمع آسیایی «بوآئو» اعلام کرد که چین پیشرفت های چشمگیر و بزرگی در ایجاد تحول و تغییر شکل اقتصاد خود به سمت فناوری داشته و به الگویی برای کشورهای دیگر تبدیل شده است.

بر اساس گزارش چاینا دیلی، روز گذشته چهارمین اجلاس سران چین دیجیتال در فوژو، مرکز استان فوجیان برگزار شد و نقش فناوری اطلاعات در ارتقا رشد اقتصادی با کیفیت بالا مورد تاکید قرار گرفت.  یک مقام ارشد شرکت کننده در این اجلاس، در روز یکشنبه طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه اعلام کرد: چین اقتصاد دیجیتال را به عنوان موتور مهمی برای رشد اقتصادی ارتقا داده و به کلید ادغام خود با اقتصاد واقعی بیشتر عمق بخشیده است.

هوانگ کونمینگ، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، ضمن تأکید بر نقش فناوری اطلاعات در ارتقاء توسعه، خواستار پیشرفت در ساخت اقتصاد دیجیتالی با استاندارد و کیفیت بالا باشد.

ارائه خدمات دیجیتالی راحت تر و کارآمدتر از طریق شهرهای هوشمند
این مقام ارشد چینی که همچنین رئیس بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست است، گفت: باید تلاش زیادی صورت گیرد تا نوآوری در علم و فناوری تقویت شود و از این طریق پشتیبانی راهبردی از گشودگی بیشتر چین فراهم گردد. وی همچنین خواستار توسعه شهرهای هوشمند و دهکده های دیجیتالی برای ارائه خدمات دیجیتالی راحت تر و کارآمدتر شد.

گزارشی از توسعه دیجیتال این کشور در سال ۲۰۲۰ در این اجلاس منتشر شد که دستاوردهای چین در بخشهایی مانند شبکه های ۵G، کلان داده ها، ارتباطات و هوش مصنوعی را برجسته می کند. براساس گزارش منتشر شده توسط اداره فضای مجازی چین، چین بزرگترین شبکه های ۴G و فیبر نوری جهان را ساخته و استفاده تجاری از ۵G در مسیر توسعه سریع قرار دارد.

چاینا دیلی در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: گزارش توسعه دیجیتال اقتصاد دیجیتال چین نشان می دهد که همچنان یک محور اصلی برای رشد اقتصادی این کشور است. سال گذشته، ارزش افزوده صنایع اصلی در اقتصاد دیجیتال ۷.۸ درصد از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است. در حال حاضر، سطح کلی اقتصاد دیجیتال چین در رتبه دوم جهان قرار دارد.

هاو پنگ، رئیس کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی‌های دولتی چین نیز در این اجلاس گفت: پیشرفت مداوم در ادغام اینترنت با تولید صورت گرفته است و شرکت های دولتی که در چین اداره می شوند، در حال سرعت بخشیدن به توسعه صنعت دیجیتال هستند و بیش از ۶۰ سیستم عامل اینترنت صنعتی ایجاد کرده اند. 

پیشرفت مداوم در ادغام اینترنت با تولید صورت گرفته است و شرکت های دولتی که در چین اداره می شوند، در حال سرعت بخشیدن به توسعه صنعت دیجیتال هستند و بیش از ۶۰ سیستم عامل اینترنت صنعتی ایجاد کرده اند

توسعه دهکده های هوشمند چینی؛ ارائه خدمات دیجیتالی کارآمد/ پیشرفت مداوم در ادغام اینترنت با تولید
یک هواپیمای بدون سرنشین مسافربری مستقل در نمایشگاه دستاوردهای دیجیتالی در جریان چهارمین اجلاس سران دیجیتال چین در فوژو ، استان فوجیان ، در روز یکشنبه به نمایش گذاشته شده است.

توسعه بخش کشاورزی هوشمند / استاندارتر شدن محصولات
در همین حال، چین در حال توسعه یک بخش کشاورزی هوشمندتر است. چن لی، مدیر اجرایی Pinduoduo، یکی از بزرگترین سیستم عامل های تجارت الکترونیکی کالاهای کشاورزی در چین گفت: در دهه آینده، بخش کشاورزی چین استاندارد تر و دیجیتالی می شود و تعدادی از مارک های تأثیرگذار ظهور می کنند.

وی گفت: مصرف کنندگان چینی الزامات بالاتری را برای کیفیت غذا نشان داده اند و انتظار می رود محصولات کشاورزی دارای ارزش افزوده بالاتری باشند و می توانند به عنوان محصولات مراقبت های بهداشتی ارتقا یابند. ما همچنان به تلاش خود برای کمک به دیجیتالی شدن محصولات کشاورزی ادامه خواهیم داد.

شکاف زیرساخت ها
هو هوکون ، رئیس دوره ای شرکت Huawei Technologies Co نیز در جریان چهارمین اجلاس چین دیجیتال گفت: در چین هنوز فاصله های دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری دارد.

به عنوان مثال، دانش آموزان در شهرها می توانند به راحتی کلاس های آنلاین را بگذرانند در حالی که کسانی که در برخی مناطق دورافتاده روستایی زندگی می کنند، هنوز در اتصال به اینترنت مشکل دارند.

وی در این کنفرانس گفت : جای بیشتری برای رشد بیشتر در ساخت زیرساخت های باند پهن وجود دارد. هو همچنین اعلام کرد: چین باید به ساخت زیرساخت های دیجیتال جامع و سرمایه گذاری بیشتر در توسعه محاسبات ابررایانه و هوش مصنوعی ادامه دهد.

چین باید به ساخت زیرساخت های دیجیتال جامع و سرمایه گذاری بیشتر در توسعه محاسبات ابررایانه و هوش مصنوعی ادامه دهد

ساخت یک کشور دیجیتال یک پروژه سیستماتیک است. چین باید به شدت سیستم عامل های پردازنده ، پایگاه داده ها ، چارچوب های توسعه هوش مصنوعی و نرم افزارهای صنعتی را توسعه دهد. این کشور همچنین باید فرصت های ابتکاری در فن آوری های اصلی را غنیمت بشمارد و بر گشودن و همکاری ها اصرار ورزد.

کد خبر: ۸۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha