۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
قوه قضائیه اهتمام خاصی برای احیای کارخانه‌ها دارد
معاون دادستان کل کشور:

قوه قضائیه اهتمام خاصی برای احیای کارخانه‌ها دارد

عمرانی، معاون دادستان کل کشور با اشاره به تملک دو هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی به وسیله بانک‌ها گفت: قوه قضائیه اهتمام ویژه‌ای برای جلوگیری از بیکاری کارگران و احیای کارخانه‌ها دارد.

به گزارش بازار، سعید عمرانی افزود: قوه قضائیه برای گرفتن دست‌ها آمده است نه برای مچ گیری و حضور ما برای تظلم خواهی تولیدکنندگان است.

وی گفت: مسئله تملک واحدهای تولیدی به وسیله بانک‌ها در مقایسه با گذشته وضع بهتری دارد، اما رسیدن به درک مشترک با بانک‌ها در این زمینه بسیار مهم است.

عمرانی افزود: مشکل قانونی در موضوع قراردادهای پرداخت تسهیلات نداریم، اما در این زمینه شفافیت وجود ندارد و بر کسی که تسهیلات گرفته است نظارت نمی‌شود.

وی گفت: از چند ماه پیش باید نسخه‌ای از قراردادها به صورت شفاف به وسیله بانک‌ها به وام گیرندگان داده می‌شد، اما این اتفاق نیفتاده است و وام گیرندگان می‌توانند از ترک فعل بانک‌ها در این زمینه شکایت کنندگان و به طور قطع نتیجه می‌گیرند.

عمرانی افزود: بانک‌ها به شدت مدیون قوه قضائیه هستند، زیرا هزاران میلیارد تومان و صدها میلیون ارز از طلب آن‌ها در قالب پرونده‌های فساد بازگردانده شد.

وی گفت: از بانک‌ها انتظار داریم زانوی خود را کمی از گردن تولیدکنندگان بردارند تا آن‌ها بتوانند نفس بکشند.

عمرانی افزود: باید بانک‌ها برای ترمیم سیستم معلول بانکی و نبود شفافیت‌ها پای کار بیایند و اگر این کار را نکنند رفتار مسالمت آمیز قوه قضائیه با آن‌ها ادامه نخواهد یافت.

حمید اخوانی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی خانه صنعت و معدن نیز گفت: بانک‌هایی که تخلف کرده اند و سود مرکب می‌گیرند باید چند برابر مبلغ سودشان جریمه شوند و اگر این جریمه‌ها اعمال نشود روند کنونی تخلف بانک‌ها ادامه می‌یابد.

وی افزود: چرا بانکی که میلیاردها تومان اضافه پرداخت می‌گیرد جریمه نمی‌شود؟

اخوانی گفت: چطور شهرک‌های صنعتی کشور نیمه تعطیل است، اما در خیابان نلسون ماندلای تهران بیش از ۸۰ شعبه بانک وجود دارد و بهترین ساختمان‌ها در میادین اصلی شهرها به بانک‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید در بخش تولید سرمایه گذاری کنند افزود: رشد سرمایه گذاری در صنعت کشور فقط در سال‌های ۴۰ تا ۴۳ و سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمان جنگ تحمیلی بوده است. حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیته پولی، مالی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: اقتصاد ایران بانک محور و بیش از ۹۰ درصد تأمین مالی بر دوش شبکه بانکی است.

وی با بیان اینکه در این فضا امکان بروز تخلف به وسیله بانک‌ها وجود دارد افزود: در مقابل ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی که بانک‌ها به دلیل بدهی تملک کرده اند ۱۰‌ها هزار واحد تولیدی به وسیله شبکه بانکی تأمین مالی شده و به نتیجه رسیده اند.

کد خبر: ۸۵٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha