۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
تنش آبی در ۳ شهر ایلام/ مسئولان برای عبور از بحران برنامه و راهکار داشته باشند
استاندار ایلام:

تنش آبی در ۳ شهر ایلام/ مسئولان برای عبور از بحران برنامه و راهکار داشته باشند

ایلام- استاندار ایلام بر لزوم برنامه‌ریزی برای حل تنش آبی در سه شهر استان تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و آینده نگری این بحران‌ را مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد نوذری صبح دوشنبه در جلسه ستاد بحران استان ایلام در محل استانداری اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت کمبود بارش، کرونا، خشکسالی و...با مشکلات زیادی در استان مواجه هستیم که نیازمند همکاری مردم و مسئولان است.

وی گفت: کمبود آب شرب بحران بزرگی در استان محسوب می‌شود که باید با برنامه ریزی و آینده نگری این بحران‌ را مدیریت کرد.

نوذری، معاون عمرانی، مدیریت بحران،  شرکت آب منطقه ای  و شرکت آب و فاضلاب استان را مامور به بررسی وضعیت آب استان و تنش های احتمالی در شهرهای ایلام، ملکشاهی و چوار و اتخاذ برنامه ریزی لازم در این خصوص کرد.

وی با اشاره به چالش های خشکسالی و کم آبی در استان، بیان کرد: به لحاظ شرایط بد جوی متاسفانه امسال در فصل بارندگی بارش باران بسیار پایینی نسبت به سال قبل در استان ثبت شده که همین امر باعث خشکسالی و کم آبی شده است.

وی گفت: همین امر باعث گرمای زودرس و خشک شدن طبیعت و فراهم شدن حریق و آتش سوزی ها در سطح مراتع و جنگل ها شده است.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم به سرمایه ارزشمند جنگل‌ها و مراتع استان آسیبی وارد شود، گفت: یکی از دلایل آتش گرفتن جنگل ها و مراتع عوامل انسانی است.

نوذری با بیان اینکه فرهنگ سازی مؤلفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل‌ها است، تاکید کرد: از ظرفیت رسانه‌ها در این راستا استفاده شود.

کد خبر: ۸۵٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha